موگرینی: ترامپ نمی‌تواند برجام را لغو کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت برجام یک توافق دو جانبه و هیچ کشوری نمی‌تواند آن را لغو کند.

موگرینی: ترامپ نمی‌تواند برجام را لغو کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، فدریکا موگرینی -- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا -- گفت برجام یک توافق دو جانبه نیست و به هیچ کشوری تعلق ندارد. این یک توافق چند جانبه است و هیچ کشوری نمی‌تواند برجام را لغو کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت برای حفظ توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی به یک فرآیند جمعی نیاز است. برجام قابل مذاکره دوباره نیست. هیچ کشوری حق ندارد به توافقنامه هسته‌ای پایان دهد. ما به ویژه در شرایط کنونی به عنوان جامعه جهانی نمی‌توانیم توافقی را لغو کنیم که موثر و در حال کار کرد است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار تایید کرده است که ایران به همه تعهدات خود براساس برجام پایبند بوده و از هیچکدام از آنها تخطی نکرده است.

موگرینی گفت برجام توانسته است و همچنان قادر خواهد بود و در آینده نیز این توان را دارد که از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای جلوگیری کند. برجام یکی از ستون های کارآمد و موثر رژیم عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام ترامپ مبنی بر سپردن سرنوشت برجام به کنگره گفت برجام یک مسئله داخلی نیست بلکه یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

وی گفت: برجام توافق چند جانبه است که به اتفاق آرا به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز رسیده است. اتحادیه اروپا قویا حمایت خود را از برجام اعلام و آن را حفظ خواهد کرد .

موگرینی اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا ممکن است اختیارات بسیاری داشته باشد؛ اما درباره لغو برجام و مصوبه شورای امنیت سازمان ملل اختیاری ندارد.

وی افزود: اتحادیه اروپا و جامعه بین المللی به طور آشکار اعلام کرده اند که برجام همچنان پا برجا خواهد بود. اتحادیه اروپا همچنان به طور کامل از برجام حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

حمایت موگرینی از برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۶
توجه توجه: آقایونی که می خواستند با کدخدا صحبت کنند.
آخرین اخبار