جمالی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لفاظی ترامپِ احمق واقعیت مسئله خلیج فارس را تغییر نمی‌دهد/ایران مجددا بر سر میز مذاکره برجام نمی‌نشیند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: صحبت ترامپ درباره خلیج فارس تنها برای خشنودی عربستان سعودی است و لفاظی‌های یک احمق دیوانه مسئله‌ را تغییر نخواهد داد.

لفاظی ترامپ احمق واقعیت مسئله خلیج فارس را تغییر نمی‌دهد/ایران مجددا بر سر میز مذاکره برجام نمی‌نشیندمحمد جواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اظهارات اخیر ترامپ درباره جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: سخنرانی ترامپ نشان داد که وی هیچ گونه آشنایی با اصول اولیه دیپلماتیک ندارد.

وی با اشاره به موضع گیری ترامپ درباره برجام افزود: ایران از ابتدا موضع خود را اعلام کرد، توافق جمهوری اسلامی ایران بر سر مسائل هسته‌ای است و شامل هیچ حوزه دیگری نمی شود و ذکر مسائل موشکی در کنار برجام به معنای برهم زدن این پیمان است.

جمالی تصریح کرد: این که آمریکا بتواند از تمامی تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کند امکان پذیر نیست و جز خطوط قرمز نطام جمهوری اسلامی ایران است و اجازه تحقق این امر را نخواهیم داد، امریکا نیز به خوبی می داند که در این رابطه با کسی شوخی نداریم.

نماینده مردم فارس با اشاره به سخنان ترامپ مبنی بر این که با تحریم ایران به فروپاشی نظام نزدیک بودیم، بیان کرد: این امر یکی از آرزو‌های دولت امریکاست که از ۴۰ سال پیش تا کنون به دنبال تحقق آن است، این خوابی است که تعبیر نمی شود و بالعکس امریکا با پیش گرفتن سیاست‌های افراطی بارقه‌های فروپاشی نظام استکباری در این کشور را پدید آورده است.

وی ادامه داد:ایران به هیچ وجه مجددا بر سر میز مذاکره درباره برجام نخواهد نشست چرا که این توافق نامه جمعی است و اروپا، چین و روسیه باید به تعهدات خود عمل کنند، صرفا یک طرف قرار داد نمی تواند برای دیگر اعضای قرارداد برجام تعین تکلیف کند و اظهارات ترامپ درباره مذاکره مجدد تنها قانون جنگل را در اذهان عمومی پدیدار خواهد ساخت.

جمالی با اشاره به تاکید ترامپ بر لفظ خلیج ع رب ی تاکید کرد: هیچگاه هیچ کشوری که تجربه روابط دیپلماسی را داشته باشد از این الفاظ جعلی استفاده نمی کند و این صحبت ترامپ تنها برای خشنودی عربستان سعودی است، خلیج فارس نام شناخته شده‌ای است و لفاظی‌های یک احمق دیوانه مسئله‌ای را تغییر نخواهد داد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار