سروری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اظهارات ترامپ خارج از قواعد عقلی است/ نام خلیج‌فارس در اسناد بین‌المللی ثبت شده

دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: ترامپ خارج از قواعد عقلی حرف می‌زند و موضع می‌گیرد.

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سخنرانی شب گذشته ترامپ، اظهار کرد: صحبت‌های ترامپ میخ آخری بر تابوت برجام است چرا که قرار بود برجام تحریم‌ها را رفع کند اما امروز نه تنها این اتفاق نیفتاده، بلکه شاهد اعمال تحریم‌های جدید، گستاخی و جملات اهانت آمیز او هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولان نباید دیگر به برجام امیدی داشته باشند، گفت: این روزها می‌شنویم که عده‌ای از ادامه برجام بدون آمریکا صحبت می‌کنند، این موضوع مغایر با سیاست‌های کلی دولت است چرا که آنان قبلا اعلام کردند باید با آمریکا کارها را حل و فصل کنیم.

سروری تاکید کرد: وقتی آمریکا زیر تفاهم‌ نامه‌ای بین‌المللی می‌زند از اروپایی‌ها هم که حجم مبادلات اقتصادی‌اش با آمریکا بسیار بالا است، نمی‌توان انتظار کار بزرگی داشت، آنان زیر فشارهای اقتصادی آمریکا، از  مدار خارج می‌شوند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: صحبت‌های چند پهلویی که مقامات اروپایی می‌زنند، نشان می‌دهد اگر تحت فشار آمریکا قرار بگیرند، آنان هم به بهانه‌های واهی راه ترامپ را می‌روند.

وی تاکید کرد: دل خوش کردن به برجام فایده‌ای ندارد باید دولتمردان به توانمندی‌های داخلی توجه کنند و اقتصاد مقامتی را جدی بگیرند، با  تقویت بنیه‌های اقتصادی کشور و در برنامه‌ای مدون، تهدیدات را جدی بگیریم، آمریکا برنامه منظمی برای مقابله با ما طراحی کرده است.

سروری به قسمتی دیگر از سخنرانی ترامپ و خلیج ع.ر.ب.ی خواندن خلیج همیشه فارس اشاره کرد و افزود: ترامپ با این اقدام تمام قواعد بین‌المللی را زیر پا گذاشت چرا که نام خلیج فارس  در تمامی اسناد بین المللی ضبط و ثبت شده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه اظهارات گستاخانه ترامپ دور از انتظار نبود، اظهار کرد: آمریکا با تجاوزگری شکل گرفته است و به اصالت کشوهای دیگر هیچ اعتقادی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات ترامپ بیشترین بازتاب را در خود ایالات‌های آمریکا می‌گذارد، وی  خارج از قواعد عقلی حرف می‌زند و موضع می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

 واکنش اصولگرایان به اظهارات ترامپ علیه ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار