امروز؛

کارخانه احیای فولاد میانه افتتاح می شود

کارخانه فولاد میانه اولین کارخانه تولید فولاد به روش ایرانی امروز تا ساعتی دیگر افتتاح می شود.

افتتاح کارخانه احیای فولاد میانهبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی کرباسیان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران  در حاشیه افتتاح کارخانه فولاد میانه گفت:  طرح فولاد میانه یکی از 7 طرح فولادی کشور است که برای اولین بار به روش ایرانی در کشور راه اندازی می شود.

وی در ادامه افزود: تفاوت این طرح با سایر طرح های تولید فولاد استفاده از تکنولوژی بهتر، سرمایه گذاری کمتر و صرفه جویی انرژی است و امیدواریم بتوانیم این طرح را در کل ایران و حتی در دنیا توسعه دهیم.

کرباسیان با اشاره به تولید مواد اولیه این کارخانه توسط معادن گلگهر و چادرملو تصریح کرد: در بازنگری و پایش طرح فولاد، ایمیدرو از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به تأمین زنجیره فولاد شده و ما امیدواریم در آینده مشکل تأمین مواد اولیه برای کارخانه های فولاد سازی نداشته باشیم.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اذعان کرد: طرح فولاد میانه با ظرفیت تولید 205میلیون تن آهن اسفنجی شروع به کار کرده و ساخت این پروژه 240 میلیارد تومان هزینه در برداشته  که در کنار آن هزینه های دیگری برای تأمین زیرساخت هایی همچون آب، برق و گاز نیز ثبت شده است.

تا ساعتی دیگر طرح فولاد میانه توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

هزینه 240 میلیارد تومانی پروژه کارخانه فولاد میانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار