جام جهانی نوجوانان ۲۰۱۷ - هند؛

یوز‌های ایرانی درپی خلق شگفتی/ طلسم یک هشتم را بشکن

فوتبال نوجوانان کشورمان عملکرد خوبی در مسابقات جام جهانی داشته و امیدوار است بتواند طلسم مرحله یک هشتم نهایی را بشکند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در گروه C رقابت های جام جهانی زیر 17 سال با 9 امتیاز مقتدرانه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و درصدد است تا با ادامه همین روند، طلسم یک هشتم نهایی را بشکند.

هفدهمین دوره رقابت های جام جهانی نوجوانان از ششم اکتبر (14 مهر) در هند آغاز شد و تیم ملی فوتبال ایران با هدایت عباس چمنیان در این دوره از رقابت ها حاضر است و تاکنون نیز نتیجه خوبی کسب کرده است.

تیم ملی نوجوانان ایران برای چهارمین بار جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرده و پیش از این نیز در سال های 2001، 2009 و 2013 در این مسابقات بوده است.

این رقابت ها با حضور 24 تیم برگزار می شود که از آسیا(5 نماینده)، آفریقا(4 نماینده)، کونکاکاف(4 نماینده)،آمریکای جنوبی(4 نماینده)، اقیانوسیه(2 نمیانده) و اروپا(5 نماینده) حضور دارند.

شاگردان چمنیان در گروه سوم با تیم های آلمان، کاستاریکا و گینه هم گروه بودند و موفق شدند در 3 مسابقه اخیرشان به پیروزی برسند. ابتدا ایرانی ها با نتیجه 3 بر یک گینه را شکست دادند و سپس 4 بر صفر از سد ژرمن ها گذشتند و کاستاریکا را هم 3 تایی کردند تا با 9 امتیاز صدرنشین گروه C رقابت های جام جهانی نوجونان شوند.

تیم ملی در این رقابت ها عملکرد خوبی داشت و با 10 گل زده و یک گل خورده آمار قابل قبولی را از خود به جای گذاشت. شاگردان چمنیان از لحاظ گل زده با 10 گل همراه با پاراگوئه در صدر جدول قرار دارند و همچنین با یک گل خورده همراه با غنا، برزیل و عراق صدرنشین است.

اما نتیجه نوجوانان ایران در جام جهانی 2017 هند بی نظیر است و همین دلیل سبب شد تا انتظار فوتبال دوستان ایرانی از یوزهای جوان زیاد شود اما با نگاهی به کارنامه نوجوانان ایران در جام جهانی باید منتظر ماند و دید آیا شاگردان چمنیان می توانند طلسم یک هشتم نهایی را بشکنند یا خیر؟

تیم ملی در سال 2001   با تیم های کاستاریکا، مالی و پاراگوئه همگروه بود و با 3 شکست و 6 گل خورده و 2 گل زده از گردونه مسابقات حذف شد.

شاگردان حمید درخشان در دیدار نخست با نتیجه 2 بر صفر مقابل کاستاریکا شکست خوردند و سپس از مالی یک بر صفر باختند و در دیدار با پاراگوئه نیز به سومین شکست شان رسیدند تا خیلی زود از  ترینیداد و توباگو بازگردند.

بازیکنان ایران در آن مسابقات، حسن حوری، شیث رضایی، حسن باویفرد، جمال عباسی، سید رسول میرطروقی، امین عاشوری زاده، منصور احمدزاده و سیاوش اکبرپور بودند.

در سال 2009 ایران با هدایت علی دوستی‌مهر و در حالی که در ترکیب خود از بازیکنانی چون ایمان صادقی, میلاد غریبی, امید عالیشاه, پیام صادقیان, مرتضی پورعلی‌گنجی و کاوه رضایی بهره می‌برد, بهترین عملکردش را با کسب 2 پیروزی و یک تساوی مقابل کلمبیا, زامبیا و هلند در مرحله گروهی رقم زد و به مرحله بعد رفت اما با قبول شکست 2 بر یک مقابل اروگوئه از دور مسابقات کنار رفت و به کشورمان بازگشت.

دیدار این 2 تیم در وقت های قانونی با نتیجه صفر بر صفر به پایان  رسید اما گلزنی سباستین گلگوس سبب شد تا اروگوئه ای ها یک بر صفر پیش بیافتند اما شاگردان دوستی مهر در دقیقه 14 نتیجه بازی را یک بر یک کردند تا بازهم مهاجم سابق تیم دوم اتلتیکو مادرید  گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند و ایرانی ها را به خانه بفرستند.

 نوجوانان ایران بعد از یک دوره غیبت،‌ در سال 2013 که جام‌جهانی در امارات برگزار می‌شد به بزرگترین رویداد رده سنی نوجوانان راه یافتند. این‌بار تیم علی دوستی‌مهر در حالی که بازیکنانی چون سعید عزت‌اللهی, صادق محرمی, سید مجید حسینی و رضا جعفری را در اختیار داشت با آرژانتین, کانادا و استرالیا همگروه شد و با کسب یک برد و 2 تساوی به مرحله حذفی صعود کرد. نوجوانان ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی به سدِ محکم نیجریه برخورد کردند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند. شاگردان علی‌ دوستی‌مهر در این بازی با نتیجه 4 بر یک نتیجه را واگذار کردند و همان تیم موفق شد قهرمان این رقابت ها شود.

حال فوتبال دوستان ایرانی با نتایجی که تیم نوجوانان کشورمان گرفته است، به تیم تحت هدایت چمنیان اعتماد دارند و امیدوار هستند تا این تیم بتواند طلسم مرحله یک هشتم نهایی را بشکند.

 مهدی تاج،  رئیس فدراسیون فوتبال درباره نتایج تیم ملی نوجوانان اظهار کرد: نتایج تیم ملی در بیش از 90 سال تاریخ فوتبال کشورمان در میدان‌های جهانی سابقه نداشته است و  از نظر من اکنون هم شما قهرمان هستید.

او افزود: در تیم نوجوانان کشورمان این ظرفیت وجود دارد که مسیر مقتدرانه‌اش را ادامه بدهد و تا مراحل بالای جام جهانی حاضر شود و فلسفه فوتبال، بازی در کنار هم و برای هم است. اتفاقی که اهمیت زیادی دارد.

همچنین عباس چمنیان، سرمربی تیم ملی در این باره بیان کرد: درست است که ما در مرحله گروهی 9 امتیاز کسب کردیم، اما کار اصلی در مرحله بعدی است. نباید فراموش کنیم جام را قرار نیست به تیم‌هایی بدهند که 9 امتیاز دارند و هر چند می‌توانم بگویم که کسب 9 امتیاز نقطه امیدواری است و زدن 10 گل و تنها یک گل خورده نشان می‌دهد برنامه‌های ما در دفاع و حمله انجام شده است.

او درباره اینکه آیا باید ایران را تنها مدعی و گزینه اصلی قهرمانی در جام جهانی دانست یا نه، اظهار داشت: بدون تردید نه. ما به همه تیم‌ها در اینجا احترام می‌گذاریم و همه تیم های صعود کننده شانس قهرمانی را دارند.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران در پایان گفت: تیم ما در ساختار دفاعی خوب عمل کرد و فرصت‌های زیادی را به حریفان نداد که  این مسئله باعث خوشحالی است.

تیم ملی فوتبال کشورمان، بر اساس قرعه کشی باید ساعت 15 روز سه‌شنبه با یکی از تیم‌های سوم گروه اول، گروه دوم یا گروه ششم روبرو شود.

تیم ملی فوتبال مکزیک با ثبت نتیجه تساوی بدون گل مقابل شیلی به عنوان تیم سوم رقابت‌های گروه ششم مسابقات جام جهانی نوجوانان راهی مرحله یک هشتم نهایی شد و در این مرحله عصر سه شنبه به مصاف تیم ملی نوجوانان ایران می‌رود.

همچنین در رده بندی گلزنان ایران در این مسابقات، یونس دلفی و صیاد ( 2 گل ) محمد شریفی، کریمی، نامداری، سرداری، شریعتی و غیبشاوی هستند.

انتهای پیام/

 عملکرد بی نظیر تیم ملی نوجوانان در جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پوریاss
۱۵:۳۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
دم همه تیم گرم ، به خصوص زنده دهمین گل ، یعنی محمد سرداری ، که عضو نوجوانان استقلال است.
Iran (Islamic Republic of)
پوریاss
۱۵:۳۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
دم همه تیم گرم ، به خصوص زنده دهمین گل ، یعنی محمد سرداری ، که عضو نوجوانان استقلال است.
آخرین اخبار