سفر های شخصی با برچسب های ملی؛

عقد قرارداد های بین المللی ورزش به نام ایران به کام یاران

سفر های شخصی ورزشکاران در سال های اخیر در قالب باشگاهی و انفرادی بدون مجوز شورای برون مرزی تبعات زیادی برای ورزش ایران به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان نقش دلالان در سال های اخیر در ورزش بسیار پررنگ شده است. از آن جا که زور کسی هم به آن ها نمی رسد، این دلالان همه فن حریف شده اند و در نقل و انتقال بازیکنان تا تعیین تکلیف سرمربی و مدیرعامل باشگاه ها جلو آمده اند. اما عده ای دیگر از آن ها برای سودآوری بیشتری راه دیگری را انتخاب کرده اند.

این افراد از ورزشکاران پول های میلیونی دریافت می کنند و زمینه حضور آن ها را در تورنمنت ها و اردوهای خارجی در سطح باشگاهی فراهم می کنند. جالب این که این افراد هیچ توجهی به مجوز شورای برون مرزی و حتی اطلاعیه های فدراسیون ندارند.

از این دست اتفاقات در سال های گذشته در تکواندو و کاراته بارها و بارها رخ داده است که به دلیل بروز مشکلاتی با اعتراض هایی از سوی خانواده ها و دخالت فدراسیون ها همراه بوده است.


این بار اتفاقی مشابه در فدراسیون شنا رخ داده است. بازرس این فدراسیون با همکاری چند تن دیگر، از واترپلوئیست های جوان مبلغی بین 6 الی 7 میلیونی دریافت کرده است و آن ها را در قالب باشگاه واترپلو برای برگزاری اردو و برگزاری چند بازی دوستانه راهی کرواسی کرده است و حتی با چند باشگاه کرواسی تفاهم نامه هایی امضا کرده است. این در حالی است که این تیم باشگاهی مجوزی از سوی شورای برون مرزی نداشته است و فدراسیون نیز کاملا از تصمیم آنها بی خبر بوده است.

اصولا وقتی باشگاهی از یک کشور در رویداد بین المللی حضور می یابد نام آن کشور را هم یدک می کشد و می بایستی با هماهنگی مراجع ذی صلاح این اقدامات صورت گیرد.

هر چند اگر در برخی مواقع گفته می شود که این سفر ها با پول شخصی بوده است و قرارداد های منعقده در سفر خارجی هم در نوع خود ما را منتفع می کند اما به هر حال باید یادمان باشد که ما چه به صورت گروهی و چه انفرادی به هر جا سفر کنیم برچسب ایرانی را با خود به نمایش خواهیم گذاشت و تمامی اقدامات ما به نام ایران نوشته می شود.


یکی از افراد اصلی این اعزام و صاحب یکی از برندهای واترپلو درباره داشتن یا نداشتن مجوز برای سفر کرواسی به خبرنگار ما گفت: مجوز برای تیم های ملی و کسانی که به نام ایران در مسابقات بین المللی حضور می یابند، لازم است. اما به طور مثال اگر شما با بچه های محله خودتان بخواهید در قالب تیم فوتبال گل کوچک به یک کشور دیگر سفر کنید و یا چند نفری با هم به یک کشور دیگر سفر کنید کسی نمی تواند دخالتی داشته باشد مگر این که به نام ایران در آن کشور حضور داشته باشید.


صحبت های این شخص درباره مجوز تیم هایی که از سوی ایران در مسابقات مختلف شرکت می کنند، صحیح است. اما آیا باشگاه واترپلو  یک تیم کوچک محلی است؟ اگر این تیم با نام باشگاه در کرواسی حضور پیدا کرده است پس باید تمام مراحل ثبت یک باشگاه را گذرانده و ثبت شده باشد. درنتیجه یک باشگاه واترپلوی ایرانی، نماینده این کشور در کرواسی است. به همین دلیل برای حضور در خارج از کشور به مجوز نیاز دارد. اما اگر این تیم یک دورهمی دوستانه بوده است چرا با نام یک باشگاه در کرواسی حاضر شده است و با باشگاه های رسمی واترپلوی کرواسی تفاهم نامه امضا کرده اند؟



عقد قرارداد های بین المللی ورزش به نام ایران به کام یاران



چنین سفرهایی که در رأس آن نام کسانی وجود دارد که در ارتباط با فدراسیون هستند، ممکن است این شائبه را ایجاد کند که فدراسیون این تیم ها را اعزام می کند و در صورت بروز مشکلات مطمئنا خانواده ها انتظار دارند فدراسیون پاسخگو باشد. ضمن این که افرادی که موجبات این اعزام را فراهم کرده اند خود از بدنه وزارت بوده اند. بنابراین انتظار می رود این افراد خود پای بندی بیشتری به قوانین داشته باشند. اما آن چه که روشن است در این میان افرادی از این اعزام ها سودهای کلانی به جیب می زنند به همین دلیل حاضر نیستند زیر بار هیچ قانون و یا مجوزی بروند. با پیگیری خبرنگار ما مشخص شد فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو پیگیر این موضوع از وزارت و رزش و جوانان است.

  انتهای پیام/

 اعزام های بدون مجوز در فدراسیون شنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
وقتی بازرس فدراسیون چنین رفتاری داشته باشد وای به حال.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
من یه پرسپولیسم امیدوارم همیشه پرسپولیس برنده بشه
آخرین اخبار