فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ماندن ما در برجام بستگی به تامین منافع ملی‌مان دارد/مجلس تکلیف دولت را تعیین کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اگر منافع کشورمان در برجام است چه با آمریکا و چه بدون آمریکا، باید در آن بمانیم.

یحشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات ترامپ درباره برجام اظهار کرد: هر رفتاری که ترامپ درباره برجام داشته باشد، ما باید با سنجش منافع ملی و در نظر داشتن امنیت کشور واکنش نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس با تصویب دو قانون تکلیف دولت در قبال برجام را روشن کرده است، متذکر شد: در مجلس نهم قانون اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام و اخیرا هم قانون مادر مقابله با تحریم‌های آمریکا تصویب شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: اگر منافع کشورمان در برجام است چه با آمریکا و چه بدون آمریکا، باید در آن بمانیم اما اگر منافع ملی‌مان با این توافق‌نامه تامین نمی‌شود، طبیعتا نیازی نداریم که در برجام بمانیم.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه اغلب کشورهای اروپایی با آمریکا همراهی می‌کنند، گفت: کشورهای اتحادیه‌ اروپا سالانه چندین هزار میلیارد دلار با آمریکا مناسبات‌ اقتصادی دارند و در دنیای سرمایه‌داری اصل حاکم بر روابط اکثر کشورها سرمایه است و این مسئله برگ‌ برنده‌‌ای برای آمریکا در جهت همراه کردن اروپا با منویات اش در برجام است.

وی با اشاره به اینکه مقامات آمریکا به دنبال این است که مادر تحریم‌ها را در پیشانی مذاکرات بعدی با اروپا قرار دهد، خاطر نشان کرد: در این شرایط ما باید طبق منافع ملی‌مان رفتار کنیم. 

انتهای پیام/

مقامات آمریکا می‌خواهند مادر تحریم‌ها را در پیشانی مذاکرات بعدی با اروپا قرار دهند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار