بیش از57 هزار نفر در روستاهای مهاباد زیر پوشش شبکه آبرسانی

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان مهاباد با اشاره به 14 هزار و 583 انشعاب روستایی گفت: بیش از 57 هزار نفر در روستاهای شهرستان مهاباد زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان مهاباد گفت :درحال حاضر 85.2 درصد از جمعیت روستایی این شهرستان زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارد که جمعیتی بالغ بر 57 هزار نفر را شامل می شود.

کمال نالوسی افزود: برای اجرای طرح آبرسانی به روستاهای کم آب شهرستان از محل اعتبارات استانی 800 میلیون تومان و از محل اعتبارات توازن نیز دو میلیارد و 500 میلیون تومان برای اجرای طرحهای آبرسانی و نیمه تمام مصوب شده است.

وی افزود: 35 روستای مهاباد در ماههای گذشته با مشکل کم آبی روبه رو بودندکه مشکلات تعدادی از آنها رفع شده است.

نالوسی تصریح کرد: در مطالعات اولیه 118 روستا در این طرح قرار گرفته بودند ولی در مطالعات ثانویه این تعداد به 137 روستا افزایش یافته است که با اجرای این پروژه مشکل کم آبی در بخش مرکزی، دهستان های آختاچی غربی، شهرویران و مکریان غربی رفع می شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان مهاباد در ادامه به طرحهای نیمه تمام روستاهای زنده قول، قلاجوغه، کانی کوتر و قره قشلاق اشاره کرد و گفت: بخشی از این طرحها از سال 89 نیمه کاره بودند که با تخصیص اعتبار 700 میلیون تومانی دوباره شروع بکار کرده و بخشی از آنها به بهره برداری رسیده و بخشی دیگر در آینده به بهره برداری می رسند.

 

انتهای پیام/ع

بیش از 85 درصد جمعیت روستایی مهاباد زیر پوشش شبکه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.