اجرای طرح توسعه گردشگری در استان اردبیل

طرح توسعه گردشگری تمام فصول در استان اردبیل اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،کریم حاجی زاده مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: تورگردانی ، توسعه ورزش های زمستانی و ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی جدید برای تحقق این امر بیشتر مد نظر اداره کل است.

وی بیان کرد: در این راستا در چهار سال گذشته بخش خصوصی ۲۵ هزار میلیارد ریال در بخش گردشگری استان سرمایه گذاری کرده که نشان از توجه بیشتر مدیران به بخش گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: وظیفه ما این است جریان سفر را در تمام فصول سال و در تمام شهرستان ها توزیع کنیم و در سال های اخیر گام جدیدی در این باره برداشته شده بطوریکه در مشگین شهر با راه اندازی طرح های گردشگری اقدام خوبی شده و امسال هم میزان ورودی مسافران به این شهرستان 35 درصد رشد داشته است.

حاجی زاده بیان کرد: برای توسعه زیر ساخت های دیگر شهرستان ها از جمله خلخال و کوثر هم برنامه ریزی خوبی شده است و باراه اندازی مسیر خلخال -ماسوله میزان ورودی گردشگران به این شهرستان ها افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه استان اردبیل به یکی از مقاصد سفرهای تابستانی کشور تبدیل شده است افزود: امسال تعداد ورودی مسافران به این استان نسبت به سال قبل 10 الی 12 درصد افزایش داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در سال گذشته 970 میلیارد ریال صرف توسعه و رونق صنعت گردشگری استان اردبیل شد که این سرمایه گذاری ها بیشتر از اعتبارات عمرانی استان است.

 

انتهای پیام/ع

توسعه و رونق صنعت گردشگری استان اردبیل


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.