کشت کلزا در بیش از 191 هکتار از اراضی شهرستان اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از کشت کلزا در بیش از 190 هکتار از اراضی زراعی شهرستان اردبیل خبر داد.‏

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز آقازاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل با اشاره به اینکه در سال جاری امسال 191.5 هکتار از اراضی شهرستان اردبیل به کشت کلزا اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: میزان تولید کلزا در سال زراعی گذشته در این شهرستان 320 تن بوده و پیش بینی می‌شود، در سال زراعی جاری افزون بر 500 تن دانه روغنی کلزا در فصل برداشت از مزارع این شهرستان برداشت گردد.

وی افزود: در سال جاری یک هزار و150  کیلو گرم بذور کلزا در بین زارعین این شهرستان توزیع شده بطوریکه ارقام کشت شده شامل ارقام هیبرید نپتون، ناتالی،گارو،روهان و اوکتان می‌باشد. 

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل اضافه کرد: از خصوصیات بارز ارقام هیبرید عملکرد بالا در واحد سطح و یکنواختی در رسیدگی محصول است که این موضوع برداشت را راحت‌تر می‌کند. 

آقازاده برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های آموزشی گسترده در خصوص مزایای کشت کلزا، تامین بذور هیبرید و مقاوم به ریزش و سرما باعملکرد بالا و تامین کارنده‌های کلزا را از جمله اقدامات انجام شده در راستای ترغیب و تسهیل شرایط کشت برای کشاورزان عنوان کرد و افزود: طی بازدیدهای صورت گرفته، با توجه به رعایت اصول و فنون کشت گیاه کلزا سطح سبز مزارع از کیفیت مطلوبی برخوردار است. 

وی خاطر نشان کرد: دستیابی به نتیجه مطلوب مستلزم ارتباط نزدیک کارشناسان با کشاورزان است بطوریکه این مدیریت در تمامی مراحل تا برداشت در کنار کشاورزان خواهد بود و در حال حاضر کلزاکاران می‌بایست با توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام به آبیاری و مبارزه با علف‌های هرز کنند.

 

انتهای پیام/ح

برداشت بیش از 500 تن دانه روغنی کلزا در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.