گزافه‌گویی متیس: اقدامات تحریک‌آمیز ایران را زیر نظر می‌گیریم

به دنبال سخنرانی ضدایرانی دونالد ترامپ، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور آنچه را «اقدامات تحریک‌آمیز ایران» خوانده است، زیر نظر خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد پس از سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و اعلام راهبرد این کشور در قبال ایران، تا این لحظه هیچ گونه «اقدام تحریک‌آمیزی از سوی تهران» علیه واشنگتن دیده نشده است.

او همچنین اعلام کرد: تاکنون هیچگونه تغییری در موضع نظامی آمریکا ایجاد نشده است. هم اکنون ما هرگونه اقدام احتمالی تحریک آمیز ایران را زیر نظر می گیریم؛ اما تا این زمان هیچ اقدام تحریک‌آمیزی از جانب این کشور مشاهده نشده است.

جیمز متیس همچنین مدعی شد: با توجه به اقدامات بی ثبات کننده ایران از لبنان و سوریه گرفته تا یمن و افغانستان، حواسمان به اقدامات این کشور هست. در حال حاضر هم موضع خود را تغییر نمی دهیم.

دونالد ترامپ شب گذشته پس از ماه ها انتظار در خصوص راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران سخنرانی کرد. با وجود اینکه وی دو بار دیگر با اکراه و بی میلی پایبندی ایران به توافق هسته ای را تأیید کرده بود، با طرح ادعاها و اتهاماتی بی پایه و پوچ علیه ایران گفت: وظیفه من این است که امنیت و سلامت ملت آمریکا را تأمین کنم. به همین خاطر می خواهیم اطمینان پیدا کنیم ایران هرگز نتواند به سلاح هسته ای دست پیدا کند.

وی افزود: ایران اجازه بازرسی از اماکن حساس نظامی را به بازرسان نمی دهد. ما برجام را تأیید نمی کنیم. ایران روح توافق هسته ای را نقض کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی خود اعلام کرد: اجرای راهبرد جدید ما علیه ایران از تحریم های بسیار سرسختانه علیه سپاه پاسداران آغاز می شود. من از وزارت خزانه داری آمریکا می خواهم تمام سپاه پاسداران و افراد مرتبط با این نهاد را تحریم کند.

در واکنش به لفاظی های ترامپ، حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، از رئیس جمهور آمریکا خواست تاریخ و جغرافیا را بهتر بخواند و درباره تعهدات بین المللی، ادب، اخلاق و عرف جهانی و بین المللی بیشتر مطالعه کند.


انتهای پیام/

تاکید جیمز متیس بر زیرنظر گرفتن اقدامات ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Qatar
سعید
۱۷:۵۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
جمیز متیس عزیز
ایران شیر خاور میانه است
ویک شیر در هنگام حمله انقدر ارامش به شکار خود می بخشد که حتی به او (شیر)پناه می برد...قدرتش انقدر عظیم است که فرصت غافل گیر شدن را نیز نمی یابی ،اسارت سربازانت را بخاطر بسپار
Germany
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
انقدر زیر نظر بگیر تا جونت در اد
آخرین اخبار