محمدی:

اردوهای دانش آموزی باید آسیب شناسی شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برای برطرف کردن اشکال‌ها، اردوهای دانش آموزی باید آسیب شناسی شود، مهم‌ترین مسئله در این خصوص بازنگری آیین‌نامه اردوها بود.

اردوهای دانش آموزی باید آسیب شناسی شوندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم آغاز به کار مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی کشور با حضور مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، داوود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صبح امروز در سازمان دانش آموزی برگزار شد.

محمدی در مراسم آغاز به کار مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی کشور در سازمان دانش آموزی، اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات براساس وظیفه ای که دارد گزارشات لازم را برای برگزاری هر چه ایمن تر اردوها از نهادها درخواست کرد.

محمدی افزود: نهادهای مسئول گزارش‌های کتبی را به کمیسیون تحویل دادند. مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش این است که آگاهی را ایجاد کند تا خانواده ها امنیت لازم را توسط این وزارت خانه دریابند و فرزندان خود را به این نهاد بزرگ بسپارند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه برگزاری اردوهای دانش آموزی باید آسیب شناسی صورت گیرد تا اشکال‌ها برطرف شود یکی از مهم ترین مسایل در این خصوص آیین نامه اردوهای مدارس بود که بازنگری شد.

وی بیان کرد: در این خصوص دستورات لازم توسط وزیر آموزش و پرورش صادر و مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی کشور امروز افتتاح شد.

محمدی با اشاره به این که آیین نامه اردوها با حضور نهادهای زیربط مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: همان طور که معاون پرورشی و فرهنگی گفتند خروج دانش آموزان از مدرسه ریسک دارد باید در آیین نامه نوشته شده و  وظایف هر نهاد مشخص شود.

نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: قبل از برگزاری اردو باید تمهیدات لازم صورت بگیرد لذا کارگروهی در مجلس تشکیل شد و آموزش و پرورش نیز همکاری لازم را با این کارگروه داشت تا در آینده شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

وی بیان کرد: مطلبی که در ارتباط با اردوها ضرورت دارد برنامه ریزی قبل از اردو هاست هر سازمان و نهاد امور تربیتی باید وظایف خود را انجام دهند صرفا اردو توسط آموزش و پرورش برگزار نمی شود.

محمدی تصریح کرد: زمانی که خانواده ها فرزندان خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهند باید احساس امنیت کنند.

انتهای پیام/

افتتاح مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار