مدیرکل اوقاف قم:

خدمت ۴۰ نفر مبلغ روحانی در موکب علی بن جعفر (ع)

حسینی مقدم گفت: ۴۰ نفر مبلغ روحانی ملبس به لباس سربازی امام صادق (ع) تمام امور پذیرایی، فرهنگی و خدمات به زائران را انجام می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم ،مدیرکل اوقاف قم،با اشاره به برپایی موکب اربعین حسینی اوقاف قم در نزدیک مرز مهران اظهار کرد: این موکب همانند سال گذشته به نام مقدس حضرت علی بن جعفر(ع) متبرک خواهد بود.

وی افزود: موکب علی بن جعفر(ع) اوقاف استان قم به نمایندگی از سازمان اوقاف و امور خیریه، از 8 تا 21 آبان‌ماه به مدت 13 روز حوالی یک کیلومتری مرز مهران برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه تمام افرادی که در این موکب مشغول فعالیت می‌شوند از قم اعزام خواهند شد گفت: 40 نفر مبلغ روحانی ملبس به لباس سربازی امام صادق(ع) تمام امور پذیرایی، فرهنگی و خدمات به زائران را انجام می‌دهند البته از بین کارکنان اوقاف، خدام بقاع متبرکه و سایر افراد مشتاق هم در ارائه خدمات استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: اقامه سه وعده نماز جماعت که گاه در بعضی وعده‌ها و به خاطر مراجعه بی شمار زائران، تعداد آن به 10 مورد هم می‌رسد، سخنرانی مذهبی و مراسم سوگواری در نوبت‌های ظهر و مغرب، تهیه صبحانه، ناهار گرم و شام ساده برای زائران پیاده اباعبدالله الحسین(ع)، پذیرایی 24 ساعته و شبانه‌روزی از تمام مراجعه‌کنندگان و دیگر خدمات فرهنگی و رفاهی از جمله فعالیت‌های موکب حضرت علی بن جعفر(ع) در طول 13 روز برپایی هستند.

حسینی مقدم با بیان اینکه همه امکانات و وسایل از قم به این موکب منتقل خواهد شد خاطرنشان کرد: موکب علی بن جعفر(ع) به نام سازمان اوقاف و اداره کل اوقاف قم در کنار چهار استان دیگر برپا می‌شود و برنامه‌ریزی برای پذیرایی از زائران و هماهنگی‌های دیگر بین استان‌های حاضر هم بر عهده اوقاف قم خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم  عنوان کرد:با اشاره به فعالیت سه استان ایلام، خراسان شمالی و گلستان در طول ایام اربعین حسینی و ارائه خدمات به زوار ،هماهنگی برای خریدها و ارائه خدمات به صورت سازمان‌دهی شده، بر عهده اوقاف قم گذاشته شده است.

انتهای پیام/ح

برپایی موکب علی بن جعفر در یک کیلومتری مرز مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار