مایکروسافت: کره شمالی عامل اصلی حمله سایبری گسترده باج‌افزار «واناکرای» است

مدیر عامل مایکروسافت از دستیابی کره شمالی به تکنولوژی حمله سایبری به رایانه‌ها در سراسر جهان خبر داد.

مایکروسافت: کره شمالی عامل اصلی حمله سایبری گسترده باج افزار «واناکرای»استبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندپندنت، برد اسمیت – یکی از روسای مایکروسافت- اعلام کرد کره شمالی عامل اصلی حمله سایبری گسترده باج افزار واناکرای است.

اسمیت گفت:  با بررسی تمامی شواهد اکنون معتقدیم که حکومت «کیم جونگ اون» تکنولوژی مورد نیاز برای سوءاستفاده از آژانس امنیت ملی آمریکا را پیش از حمله به سایر رایانه ها در کشورهای دیگر به سرقت برده است.

او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آی تی وی ادامه داد: تهدید حملات سایبری که تحت نظارت کره شمالی است، افزایش یافته است. من فکر می کنم طی شش ماه گذشته این تهدیدات به شکل جدی تری رشد داشته است و به نظر می رسد به زودی این مشکل بزرگتر شود.

اسمیت اظهار داشت: دولت ها باید در این زمینه همکاری داشته باشند همانطور که در سال 1949 یک کنوانسیون دیجیتال در ژنو تصویب شد که به موجب آن حملات سایبری علیه غیرنظامیان و در زمان صلح نقض قوانین بین المللی است.

او در پایان اظهاراتش از کاربران خواست تا از نسخه های منسوخ شده ویندوز استفاده نکنند چراکه شرکت قادر به پشتیبانی از اطلاعات آنها در نسخه های قدیمی ویندوز نیست.

ویندوز XP  در سال 2014 به کار خود پایان داده است ولی در برخی از کشورها همچنان کاربرد دارد.

باج افزار واناکرای در ماه مه سال جاری میلادی به صدها هزار رایانه در سراسر جهان که با سیستم عامل قدیمی XP  اجرا می شدند، حمله کرد و در ازای دریافت وجه نقدی امکان برگشت اطلاعات فراهم می شد. باج‌افزار واناکرای بیش از 300 هزار رایانه را در 150 کشور جهان آلوده کرده است.

انتهای پیام/

 

عامل حمله باج‌افزار واناکرای به رایانه‌های کشورهای مختلف جهان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار