تجلیل از 200سالمند گیلانی

در همایش تجلیل و بزرگداشت از سالمندان از 200نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان تقدیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: گیلان با بیش از 12درصد از جمعیت بالای 60سال پیرترین استان کشور است.

وی از تشکیل شورای حمایت از سالمندان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، استانداری، کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر در راستای تغییر حرم جمعیتی در استان خبر داد و افزود: در این شورا مصوب شد تا با ارایه سیاست های کلان و برنامه های راهبردی ، دوران سالمندی با دوران با نشاط و آرامش در جامعه فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه افزایش عمر و امید به زندگی نیازمند پیشرفت وضعیت بهداشت و سلامت است اظهار داشت: قرار است به زودی 10درصد از بخش های بیمارستانی به بخش سالمندی اختصاص یابد.

در ادامه این همایش 2ساعته معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان گفت:مهمترین منابع هر کشور برای دستیابی به پیشرفت و توسعه نیروی انسانی است بنابراین نباید از افزایش طول عمر و جمعیت سالمندی در گیلان به عنوان نقطه منفی نام برد بلکه باید با توانمند سازی نیروی انسانی و ایجاد زمینه کارآفرینی میان سالمندان و پیشکسوتان به توسعه هرچه بیشتر استان کمک کنیم.

محمد احمدی پور افزود: آنچه در حال حاضر مهم و زنگ خطر است کاهش موالید و تک فرزندی خانواده ها است که باید با سیاست های کلان این مشکل در جهت جوان سازی جامعه رفع شود.

وی اعلام کرد: یکی از برنامه های اساسی و پیش روی استانداری این است که همه دستگاه ها را موظف خواهد کرد تا ضمن ایجاد امکانات مناسب برای سالمندان همچنین در خصوص تغییر حرم جمعیتی استان نیز بیش از پیش بکوشند.

در پایان این همایش همچنین مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت: کمیته امداد گیلان با دارا بودن 81هزار خانوار سالمند با جمعیت بیش از 101هزار نفری، بیشترین آمار سالمند را میان اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) استان های کشور دارد.

علیرضا محمدی با بیان اینکه در حال حاضر 106هزار خانوار در گیلان تحت پوشش کمیته امداد هستند افزود: از این تعداد 70درصد جمعیت روستایی و 30درصد جمعیت شهری هستند.

وی بااشاره به اینکه به جهت حفظ کرامت و منزلت سالمند در حال حاضر 920سالمند با تامین کمک هزینه کمیته امداد در منازلشان نگهداری می شوند اظهار داشت: سال گذشته 22میلیارد ریال در حوزه توانبخشی برای سالمندان گیلانی هزینه شده است.

محمدی تصریح کرد: پارسال حدود 3هزار مسکن روستایی برای مددجویان این اداره احداث شد.

 

انتهای پیام/م.ع

همایش تجلیل و بزرگداشت از 200 سالمند تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.