استقبال از جشنواره تئاتر ملی نفت با ارسال 80 اثر

دبیر جشنواره تئاتر ملی نفت از ارسال 80 اثر به این جشنواره خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید صادق فاضلی، دبیر جشنواره تئاتر ملی نفت بیان داشت: تاکنون 80 اثر به این جشنواره رسیده که نشان از استقبال خوب از این جشنواره دارد، همچنین 2 اثر خارجی نیز در این جشنواره از کشورهای ترکیه و آذربایجان حضور دارند.

وی اذعان کرد: نفت موضوعی بین المللی است و همه کشورها با آن ارتباط تنگاتنگی دارند، برای همین جشنواره ملی تئاتر نفت ظرفیت بین الملی شدن را دارد، بنابراین تلاش می کنیم در سال های آینده آن را به صورت بین المللی برگزار نماییم.

فاضلی اظهار داشت: بنا به اهمیت حیاتی صنعت نفت و همچنین ثبت و ضبط آثار ارزشمند هنری و ساماندهی دیدگاه های نو و ژرف به حقایق تاریخی و نیز به منظور آگاهی و ارتباط هرچه بیش تر نسل جدید با پر افتخارترین مناطق و تاریخ معاصر ایران، اولین دوره جشنواره ملی تئاتر نفت در خوزستان برگزار می‌ گردد.

دبیر جشنواره تئاتر ملی نفت تصریح کرد: بازگویی اهمیت نفت برای رشد و سازندگی کشور، اهمیت وجود نشانه های بزرگ و موثر نفتی مانند مناطق نفتخیز جنوب، پالایشگاه آبادان، اولین چاه بهره برداری نفت در مسجدسلیمان، وجود شرکت ملی حفاری در اهواز،اهمیت تولید روزانه نزدیک به 3 میلیون بشکه نفت در خوزستان به عنوان قطب اقتصادی کشور، بازخوانی نقش سازنده و پشتیبانی همه جانبه شرکت ملی نفت در 8 سال دفاع مقدس، اهمیت ملی شدن صنعت نفت، مدیریت صحیح انرژی و صیانت و حفظ منابع نفتی برای نسل های آینده، پرداختن به حماسه شهدا و چهره های برتر مرتبط با موضوع نفت، بازنگری کودتای 28 مرداد و اعتصاب کارکنان و نقش حیاتی آن ها در پیروزی انقلاب اسلامی، پرداختن به مفاخر و نام آوران مرتبط با صنعت نفت، اقتباس نمایشی از رمان‎ها، داستان ها و قصه های مرتبط با نفت و جنوب کشور از جمله اهداف و اولویت های این جشنواره ملی است.

این مقام مسئول اذعان داشت: پیش از این نیز جشنواره تئاتر نفت در استان خوزستان به صورت داخلی و در مناطق نفت خیز، محدود به شهرهای نفت خیز استان برگزار می شد.

صادق فاضلی با بیان اینکه این جشنواره نیمه دوم اسفند 96، نزدیک به سالروز ملی شدن صنعت نفت، برگزار می‌ گردد گفت: شرکت کنندگان می توانند متون نمایشی خود را تا یکم آذر ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

انتهای پیام/گ

ارسال 80 اثر به جشنواره تئاتر ملی نفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.