درخشان نیا خبر داد

صدور 28 میلیون کارت ملی هوشمند تاکنون/ 6 هزار استعلام در هر ثانیه انجام می‌شود

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون تعداد 28 میلیون کارت ملی هوشمند با ظرفیت تولید 2 و نیم میلیون کارت در ماه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید درخشان نیا رئیس سازمان ثبت احوال کشور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان تامین اجتماعی و ثبت احوال کشور که امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون تعداد 28 میلیون کارت ملی هوشمند با ظرفیت تولید 2 و نیم میلیون کارت در ماه صادر شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اعتبار اکثر کارت‌های ملی کاغذی تا پایان امسال به اتمام می رسد و متقاضیان برای دریافت کارت ملی هوشمند باید به دفاتر سازمان ثبت احوال کشور مراجعه کنند.

درخشان نیا عنوان کرد: لازم است تا هموطنان برای دریافت هرچه سریع‌تر کارت ملی هوشمند خود به دفاتر پیشخوان  دولت و پست مراجعه کنند و آن را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه ثبت احوال امروز نوین و الکترونیکی شده و نسبت به سایر ادارات در سطح خوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارت های ملی هوشمند طی 15 روز صادر می شود.

وی در خصوص مفاد این تفاهم‌نامه تاکید کرد: سامانه‌ای طراحی شده تا سازمان تامین اجتماعی وقایع حیاتی چهارگانه تولد، فوت، ازدواج و طلاق افراد را به صورت آنلاین استعلام کند و اطلاعات ما در این سامانه به طور مرتب به روز می‌شود و بیش از 120 دستگاه اجرایی به پایگاه ما متصل  هستند و در هر ثانیه 6 هزار استعلام را پاسخ می دهیم و دستگاه‌ها در 200 هزار نقطه کشور به پایگاه ما متصل هستند.

درخشان نیا با بیان اینکه کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک است، یادآور شد: طبق مصوبه دولت مبنی بر تجمیع اطلاعات کارت های مختلف مردم در قالب یک کارت ملی هوشمند، بنا داریم تا به جای کارت های متعدد از جمله کارت هوشمند سلامت، گواهینامه، کارت ماشین و غیره، یک کارت ملی هوشمند برای همه افراد وجود داشته باشد و به زودی این کار انجام و باعث سهولت در امور مردم می‌شود و در این راستا جلسات فنی مربوطه برگزار خواهد شد و امیدواریم به زودی و تا پایان امسال به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار