رئیس‌کل دادگستري استان اصفهان مطرح کرد

كمبود 45 درصدی كادر قضايي و 64 درصدی نیروی اداري در دادگستری اصفهان

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: كمبود شديد كادر قضايی و اداری مهم‌ترین مشكل دستگاه قضايی استان است، دادگستری كل استان اصفهان در بخش قضايی با 45 درصد و در اداري با 64 درصد كمبود نيرو در پست‌های قضايي و اداري مصوب خود مواجه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد خسروی‌وفا در آیین تکریم و معارفه مسؤول واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان اصفهان با ارائه گزارشی از دادگستری استان، کمبود شدید کادر قضایی و اداری را مهم‌ترین مشکل دستگاه قضایی استان اعلام کرد.

وی افزود: دادگستری کل استان اصفهان با دارا بودن 34 حوزه قضایی اعم از دادگستری و دادگاه بخش در بخش قضایی با 45 درصد و در اداری با 64 درصد کمبود نیرو در پست‌های قضایی و اداری مصوب خود مواجه است و این امر حجم بالایی از پرونده و کار را بر دوش همکارانم تحمیل کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: علیرغم این کمبودها قضات و کارکنان دادگستری در سراسر استان با تلاش جهادگونه و همت بلند خود توانسته‌اند طی 49 ماه گذشته 43 ماه رتبه اول بهره‌وری کشوری را به خود اختصاص دهند اما نیاز است مسؤولان عالی در قوه قضاییه با نگاه مثبت در خصوص حل این مشکل اتخاذ تصمیم کنند.

خسروی‌وفا کمبود فضای فیزیکی را نیز از دیگر مشکلات اعلام داشت و گفت: به منظور افزایش شعب محاکم با کمبود شدید فضای فیزیکی مواجه هستیم و این امر باعث ورود حجم بالای پرونده به شعب موجود شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد دادستان دادسرای انتظامی قضات برگزار شد؛ فرامرز نظافت به عنوان مسؤول واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان اصفهان و همچنین حجت‌الاسلام و حسین رضایی به عنوان نماینده دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات با اعطای حکم از سوی دادستان انتظامی قضات معرفی و از زحمات ابراهیم محمدی تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم تکریم و معارفه مسؤول واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.