مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون خبر داد:

طراحی تحت وب سامانه ثبت قراردادهای کار

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طراحی تحت وب سامانه ثبت قراردادهای کار تکمیل شده و امیدواریم تا اوایل سال آینده آمار قابل اتکا از میزان قراردادهای موقت و دائم ارائه شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسماعیل ظریفی آزاد در نشست هم‌اندیشی با کارشناسان روابط کار اظهار کرد: میزان شکایات کارگری در اصفهان با توجه به میزان واحدهای کارگری و کارفرمایی آن زیاد نبوده است.

وی با بیان اینکه تعداد کارکنان شاغل در حوزه روابط کار بسیار کمتر از تعداد مورد نیاز است، ادامه داد: کارکنانی که در حوزه روابط کار و دادرسی فعالیت می‌کنند از استرس شغلی بالایی برخوردارند.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سامانه ثبت قراردادهای کار بیان داشت: طراحی تحت وب سامانه ثبت قراردادهای کار تکمیل شده و امیدواریم تا اوایل سال آینده آمار قابل اتکا از میزان قراردادهای موقت و دائم ارائه شود.

وی اضافه کرد: پس از آغاز بهره‌برداری از سامانه ثبت قراردادهای کار، به تدریج سایر سامانه‌های روابط کار راه‌اندازی می‌شوند و طبق برنامه هدف‌گذاری شده، سامانه‌ جامع روابط کار نیز بهره‌برداری خواهد شد.

ظریفی‌آزاد امکان ثبت دادخواست‌های مربوط به روابط کار توسط کارگر و کارفرما را از مزیت‌های سامانه جامع روابط کار اعلام و تصریح کرد: امکان دسترسی استفاده از سامانه به دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله مراجع حل اختلاف داده خواهد شد و هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف نیز در زمان انجام امور دادرسی می‌توانند با وارد کردن کد ملی کارگر و کارفرما به قراردادهای کار دسترسی داشته باشند.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با استفاده از این نرم‌افزار کارشناسان روابط کار می‌توانند روند پرونده‌ها را به صورت اینترنتی و حتی روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند خود نظارت کنند.

وی با بیان اینکه پس از بهره‌برداری از سامانه ثبت قراردادهای کار همه کارفرمایان باید قراردادهای کار را در سامانه ثبت کنند، بیان داشت: این موضوع در نهایت باعث می‌شود یک بانک اطلاعاتی دقیق از کارفرمایان و کارگران و همچنین میزان قراردادهای کار اعم از موقت و دائم تهیه شود چراکه آمار صحیح مقدمه هر نوع سیاست‌گذاری است.

 

انتهای پیام/م

 

راه اندازی سامانه ثبت قراردادهای کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار