استیو بنن: ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 پیروز خواهد شد

استراتژیست اخراجی کاخ سفید مدعی شد ترامپ در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا با کسب 400 رأی الکترال، پیروز خواهد شد.

استیو بنن: ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 پیروز خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید، امروز (شنبه) پیش‌بینی کرد دونالد ترامپ در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا با کسب 400 رأی الکترال پیروز خواهد شد. این در حالی است که براساس گزارش‌ها، استیو بنن اعتماد خود را به دونالد ترامپ از دست داده و معتقد است او نمی‌تواند دوره 4 ساله ریاست‌جمهوری‌اش را به پایان برساند.

بنن در یک سخنرانی در واشنگتن مدعی شد عوام‌گرایی، ملی‌گرایی و محافظه‌کاری که این روزها در میان آمریکایی‌ها حاکم است و باعث پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا شد، به پیروزی 15 نامزد (عوام‌گرا، ملی‌گرا و محافظه‌کار) در انتخابات سال 2018 میلادی (اشاره به انتخابات کنگره) خواهد انجامید.

استراتژیست اخراجی کاخ سفید افزود ترامپ نه تنها 4 سال نخست ریاست جمهوری‌اش را با موفقیت به پایان خواهد رساند، بلکه با کسب 400 رأی الکترال در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 نیز پیروز خواهد شد.

این در حالی است که طبق گزارش‌ها، بنن چند ماه پیش اعلام کرده بود شانس ترامپ برای پایان موفقیت آمیز 4 سال ریاست جمهوری‌اش، تنها 30 درصد است. یک مقام آگاه در گفتگو با «ونیتی فِر»، با اعلام این مطلب افزود رئیس جمهور آمریکا به این موضوع آگاهی ندارد که طبق بیست و پنجمین متمم قانون اساسی آمریکا، اعضای دولت می‌توانند به برکناری رئیس جمهور رأی دهند.

بنن پس از اخراج از کاخ سفید توسط ترامپ در ماه اوت سال جاری میلادی، به سایت راست‌گرای افراطی «بریت بارت» بازگشت. بنن پس از اخراج مدعی شد برای کمک رسانی به ترامپ از بیرون کاخ سفید، منصب خود را ترک کرده است.

 روند انتخاب رئیس‌جمهور و معاون وی در ماده دوم قانون اساسی آمریکا مشخص شده است. مجمع گزینندگان –یا الکترال کالج– به نوعی براساس رأی مردم و رأی کنگره رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کند. مجمع گزینندگان به طور کل 538 رأی دارد که اگر شخصی موفق به گرفتن 270 رأی شود، در انتخابات پیروز می‌شود. تعداد الکترال‌های هر ایالت در مجمع گزینندگان به تعداد نماینده‌های آن ایالت در کنگره بستگی دارد. ایالت‌هایی که کمترین نماینده را دارند فقط سه گزیننده (الکترال) در مجمع دارند و ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا که بیشترین تعداد نماینده را دارند، 55 گزیننده در مجمع دارند. برای مثال تگزاس 33 نماینده و دو سناتور دارد، پس 38 رأی الکترال به آن اختصاص می‌گیرد. با تغییر جمعیت ایالت‌ها، تعداد الکترال‌ها نیز تغییر می‌کند.

 

انتهای پیام/

بنن پیش بینی کرد ترامپ در انتخابات سال 2020 پیروز خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
said
۰۲:۵۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
این را میگویند که ملت امریکا را بکشند پای صندوق های رای گیری زیرا ٪۹۷ امریکای ها به سیاستمداران اعتماد ندارند .
آخرین اخبار