آمریکا پیشنهاد فرانسه را برای اخذ مالیات از شرکت‌های فناوری رد کرد

­استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا روز شنبه گفت آمریکا از پیشنهاد فرانسه برای اخذ مالیات از درآمد ناخالص شرکت های بین المللی فعال در حوزه فناوری مانند گوگل و آمازون پشتیبانی نمی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ­استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا روز شنبه گفت آمریکا از پیشنهاد فرانسه برای اخذ مالیات از درآمد ناخالص شرکت های بین المللی فعال در حوزه فناوری مانند گوگل و آمازون پشتیبانی نمی کند.

این اظهارات پس از آن صورت گرفتند که مقامات اروپایی در روزهای اخیر از تلطیف مواضع واشنگتن در موضوعی خبر دادند که درچند سال اخیر باعث تنش هایی در روابط دو طرف شده است.

مقامات اروپایی در تلاش هستند آن دسته از شرکت های چندملیتی که مالیات پرداخت نمی کنند را از طریق اعمال مالیات بر فعالیت آنها در کشورهای با مالیات پایین یا معاف از مالیات هدف قر ار دهند.

دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2016 به شدت به تصمیم اتحادیه اروپا برای اخذ مالیات چهارده میلیارد دلاری از شرکت اپل که ترتیبات مالیاتی بسیار مناسبی با دولت ایرلند منعقد کرده بود، اعتراض کرد.

براساس اظهارات مقامات اروپایی دولت آمریکا تا همین اواخر علاقه اندکی به پرداختن به این موضوع دارای نگرانی های مشترک از خود نشان می داد.

مقامات فرانسوی سپتامبر امسال پیشنهاد کردند اتحادیه اروپا بر درآمد ناخالص شرکت های فناوری مالیات اخذ کند چرا که به عقیده آنها اتحادیه اروپا نتوانسته است بر فعالیت مستقیم آنها مالیاتی اخذ کند.

منوچین روز شنبه گفت از این پیشنهاد طرف های اروپایی حمایت نمی کند.

وزیر خزانه داری آمریکا در حاشیه نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به خبرنگاران گفت «به نظر من پیشنهاد اخذ مالیات بر درآمد ناخالص بی معنی است و من فکر نمی کنم تصمیم درستی باشد.»

با این حال وی گفت به گفتگو در این مورد ادامه می دهیم و امیدواریم گفتگوها در زمینه مسائل مربوط به مالیات جهانی ادامه پیدا کند.

برونو لومر وزیر دارایی فرانسه روز شنبه از تمایل آمریکا برای گفتگو در رابطه با این موضوع استقبال کرد.

انتهای پیام/

مخالفت آمریکا با اخذ مالیات از شرکت‌های فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار