امینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اظهارات سخیف ترامپ مردم ایران را متحدتر کرد/رئیس‌جمهور آمریکا به روابط بین‌الملل آگاه نیست

عضو حزب اعتماد ملی گفت: ترامپ با خلیج ع.ر.ب.ی خواندن خلیج همیشه فارس موجب شد تا مردم ایران با هر سلیقه‌ای متحدتر شوند.

ابراهیم امینی عضو حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سخنرانی اخیر ترامپ و لفاظی‌های او علیه کشورمان، اظهار کرد: صحبت‌های ترامپ دور از انتظار نبود و برای ایران تاثیر مثبتی داشت.

وی ادامه داد: خلیج ع.ر.ب.ی خواندن خلیج همیشه فارس توسط شخص ترامپ، موجب شد تا مردم ایران با هر گرایش و سلیقه‌ای متحدتر و همدل‌تر شوند.

این استاد دانشگاه، مواضع ترامپ را سخیف عنوان کرد و گفت: مواضع ضد ایرانی رییس جمهور آمریکا موجب شد تا متحدان سابق ایالات متحده یعنی کشورهای اروپایی و حتی اتباع خود آمریکا واکنش نشان دهند.

امینی گفت: اروپا در برابر استراتژی آمریکا بر پایبندی‌اش نسبت به برجام به عنوان سندی بین المللی پافشاری کرد و فکر می‌کنم این بیشترین دستاورد را برای ایران و آثار منفی فراوانی برای ترامپ داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: متاسفانه رییس‌جمهور آمریکا به قواعد حقوق و روابط بین الملل آگاه نیست و شاید نمی‌داند که یک قرارداد چند جانبه که مورد پذیرش سازمان ملل هم واقع شده است، آن چیزی نیست که بتوان یکطرفه  لغوش کرد.

عضو حزب اعتماد ملی خاطر نشان کرد: بر هم زدن اسناد بین‌المللی همچون برجام قواعد حقوقی خود را دارد که در مورد برجام چنین قواعدی وجود ندارد و نه ترامپ بلکه هیچ رییس جمهور دیگری نمی تواند آن را به تنهایی بر هم بزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار