رئیس اداره بهزیستی اردکان؛

اشتغال مهمترین و اصلی ترین دغدغه نابینائیان

رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت : اشتغال مناسب از مهمترین و اصلی ترین دغدغه نابینائیان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ عضدزاده رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت : نابینایان و کم بینایان بخشی از شهروندان جامعه هستند که دارای نیازها و مطالباتی هستند و باید رسیدگی به آنها از وظایف مسلم دستگاهها به شمار می رود ائم این نیازها اشتغال، ادامه تحصیل، تردد در شهر و امورات رفاهی و معیشتی است .

 عضدزاده افزود : اشتغال و نبودن کار مناسب از مهمترین و اصلی ترین دغدغه نابینائیان است که در بیشتر مواقع این دغدغه و مشکلات مورد بی توجهی قرار می گیرد به طوری که تنها 25درصد از روشندلان شهرستان شاغل هستند.

وی اظهار داشت : ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن ﺣﻖ اﺳﺘﻔﺎده از تمامی اﻣﮑﺎﻧﺎت رﻓﺎﻫﯽ ﻣﻌﻤﻮل در ﺟﺎﻣﻌﻪ را دارﻧﺪو همانند دیگر شهروندان در استفاده از ﭘﯿﺎده روﻫﺎ، ﺧﯿﺎﺑﺎنها و وﺳﺎﯾﻞ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﻫﻤﮕﺎﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺗﻮﺑﻮس و نیز اﻣﺎﮐﻦ ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ دارای حقوقی برابر و فرصتهایی یکسان می باشند.

رئیس اداره بهزیستی اردکان با بیان اینکه 214 نفر نابینا و کم بینا در شهرستان تحت پوشش این اداره هستند افزود: از این تعداد 62 نفر مستمری بگیر و 152 نفر خدمات موردی دریافت می کنند وی از جمله خدمات بهزیستی به نابینایان را تحویل وسایل کمک توانبخشی نظیر ویلچر، واکر، عصا،عینک، ساعت گویا و خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، شنوایی سنجی ، کمک های مالی ، هزینه های تحصیلی برشمرد.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون 4641 هزار کودک بین 3 تا 6 سال روستایی و شهری در طرح غربالگری بینایی شرکت کردند که از این تعداد 680 کودک مشکوک به مشکل کم بینایی به پزشک معرفی شدند.

پانزدهم اﮐﺘﺒﺮ روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن و ﻋﺼﺎی سپید نامگذاری شده است.

هدف از نامگذاری اﯾﻦ روز ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت روشندلان و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻂ ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از ﻋﺼﺎی سپید است.

انتهای پیام/ ی

بی توجهی نسبت به اشتغال نابینایان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.