ثبت بالاترین رکورد واردات نفت کره جنوبی از ایران در شش ماه گذشته

اداره گمرک کره جنوبی اعلام کرد حجم نفت خریداری شده این کشور از ایران در ماه سپتامبر به بالاترین میزان در شش ماه گذشته رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ با لغو تحریم های ایران پس از اجرایی شدن برجام، تولیدات نفتی این کشور هر ماه افزایش یافته و تهران موفق شد در یک سال اخیر، بازارهایی را که در گذشته به دلیل تحریم ها از دست داده بود بار دیگر به دست آورد.

اداره گمرک کره جنوبی اعلام کرد حجم نفت خریداری شده از ایران طی ماه سپتامبر، بالاترین رقم در شش ماه اخیر بوده است.

کره جنوبی پنجمین واردکننده بزرگ نفت در جهان است و در ماه سپتامبر 1.83 میلیون تن نفت از ایران وارد کرد. این حجم معادل 446 هزار و 148 بشکه نفت در هر روز بود. در آمارهای گمرک کره جنوبی آمده است این حجم از واردات نفت ایران در مدت مشابه سال گذشته 1.5 میلیون تن بود که واردات سال جاری میلادی، 22.8 درصد رشد را نشان می دهد.

کره جنوبی نفت فوق سبک، میعانات گازی، از ایران خریداری می کند؛ اما آمارهای گمرک این کشور مشخص نکرده است واردات ماه سپتامبر شامل کدام فرآورده های نفتی از ایران بوده است.

ایران امیدوار است حجم تولیدات نفتی خود را به دوران پیش از اعمال تحریم ها برگرداند. پیش بینی می شود صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه های پایانی سال در حدود 2.6 میلیون بشکه در روز ثابت بماند. البته این کشور سرمایه گذاری های جدیدی برای توسعه میادین نفتی انجام داده و پیش بینی می شود در آینده بر حجم توانایی تولیدات نفتی ایران افزوده شود.

یک منبع آگاه در وزارت نفت ایران اعلام کرد با وجود افزایش صادرات این کشور به مشتریان آسیایی از جمله کره جنوبی در ماه سپتامبر، انتظار می رود انجام برخی تعمیرات در میدان پارس جنوبی موجب کاهش صادرات میعانات گازی ایران در ماه اکتبر شود.

 

انتهای پیام/

افزایش واردات نفت کره جنوبی از ایران در شش ماه گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار