معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی:

پرداخت پول گندم کشاورزان تا پایان مهرماه

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا پایان مهرماه سال جاری همه پول گندم کشاورزان در کشور پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  مهندس کشاورزیان معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، در نشست بررسی مشکلات کشاورزان نهاوندی افزود: امسال بیش از ۱۳ونیم میلیون تن گندم در کشور تولید شد که نیاز ما را به واردات منفی کرد واین‌نوید خوبی است که با حمایت از کشاورزان وتوان داخلی می توانیم‌ در عرصه واردات محصولات خودکفا شویم.

پرداخت پول گندم کشاورزان تا پایان مهرماه

وی با اشاره به اینکه از مبلغ ۱۱ونیم میلیارد تومان پول گندم کشاورزان حدود ۷۰ درصد آن یعنی نزدیک به ۸ میلیارد تومان ‌پرداخت شده است خاطرنشان کرد : سه ونیم‌ میلیارد تومان ‌طلب آنها نیزتا پایان مهرماه یعنی کمتر از ۱۰روز دیگر پرداخت می شود که‌جای هیچ نگرانی نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به مشکلات کشاورزان در زمینه عدم تحویل چغند قند در کشور بویژه در استان همدان گفت : متاسفانه بدهی دولت به ۳۴ کارخانه قند در کشور حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است و این در حالیست که بدهی کارخانجات قند به کشاورزان‌ حدود ۱۲۵میلیارد تومان است که موجب شده کارخانجات قند نتوانند به تعهد خود در قبال کشاورزان‌ عمل کنند .

کشاورزیان افزود: چنانچه کارخانجات تولید قند درهمدان ولرستان که به نهاوند نزدیک اند نتوانند چغندرقند‌ کشاورزان این منطقه را تحویل بگیرند تا هفته آینده با یکی از کارخانه قندهای کشورهماهنگ می کنیم که این مشکل را حل کند‌ هرچند پول کرایه حمل بیشتری را بایستی پرداخت.

پرداخت پول گندم کشاورزان تا پایان مهرماه

 

پرداخت پول گندم کشاورزان تا پایان مهرماه

 

پرداخت پول گندم کشاورزان تا پایان مهرماه

وی با اشاره به دغدغه کشاورزان برای تامین کود شیمیایی وسم مورد نیازشان گفت : کشاورزان تحت تبلیغات مسموم برخی واسطه ها ودلال بازی ها قرار نگیرند زیرا مقدا ۱۴۶هزار تن کود شیمایی اوره و۱۷۵هزار تن کود شیمایی فسفات در انبار موجود است وبه زودی در اختیار کشاورزان قرارمی گیرد.

انتهای پیام/ش.و

تسویه مالی باگندم کاران همدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.