نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان :

سیاست آمریکا علیه ایران هرگز تغییر نخواهد کرد

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست آمریکا علیه ایران هرگز تغییر نخواهد کرد، ترامپ نشان داد که او نیز دنباله روی دیگر روسای جمهور آمریکا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی در جمع پاسداران و پایوران سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک  اظهار داشت: سپاه پاسداران افتخار ملت ایران است و من هم به عنوان یک بسیجی ارادت ویژه به این نهاد دارم و افتخار دارم که جزئی از این مجموعه بزرگ هستم.

وی افزود: امروز سرداران بزرگی نظیر سردار سلیمانی که در جای جای دنیا افتخار می‌آفرینند همگی شاگردان مکتب سپاه هستند و اگر امروز ترامپ علیه ایران موضع گرفته و اعلام می‌کند که ایران باید تغییر رفتار دهد به خاطر این است که سپاه و بسیج پرورش دهنده افراد با روحیه انقلابی هستند.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال از بین بردن روحیه انقلابی در جامعه ایران است، گفت: سپاه پاسداران به عنوان حافظ انقلاب اسلامی وظیفه تربیت افراد انقلابی و طراز انقلاب را را بر عهده دارد و به این نقش خود به شایستگی عمل کرده است.

کریمی ادامه داد: سپاه پاسداران هم در عرصه دفاع مقدس و هم در عرصه دفاعی و سازندگی به خوبی نقش آفرینی کرده است و امروز این خدمات بر کسی پوشیده نیست و تمامی دولت‌ها به ظرفیت و خدمات ارزنده سپاه و بسیج در کشور اعتراف کرده‌اند.

وی افزود: سپاه پاسداران دستاوردهای بزرگی در منطقه داشته است تا جایی که دوست و دشمن به آن معترف هستند و به تبع وقتی دستاوردهای بزرگی حاصل شود، باعث کینه توزی دشمن می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ گفت: سخنان احمقانه و ابلهانه رئیس جمهور آمریکا که بعد از هیاهوهای بسیار عنوان شد، این بود که ایران به برجام پایبند نبوده و این امر را برای تصمیم‌گیری به کنگره ارجاع کرده است، همچنین به صراحت اعلام کرد که دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع خواهد کرد.

وی افزود: ترامپ همچنین نسبت‌های ناروایی را که شایسته رژیم‌های استعماری، استکباری و استبدادی خودشان است را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت داد و حتی با بی‌تدبیری به فرهنگ و تاریخ این ملت جسارت کرده و به این خاطر از لفظ خلیج عربی هم استفاده کرد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته دیگری که در سخنان ترامپ وجود داشت و در نطق او در سازمان ملل هم مشهود بود گویای دنباله روی وی از یک محور مشخص بود و آن اینکه قصد داشت وضعیت ملت ایران را از دولت و حکومت جدا کرده و به نوعی از ملت در برابر حکومت دفاع کند.

کریمی بیان کرد: سیاست آمریکا علیه ایران هرگز تغییر نخواهد کرد، ترامپ در سخنان خود نشان داد که او نیز خطی را که سال‌ها قبل، دیگر رؤسای جمهور آمریکا دنبال می کردند را با شدت بیشتری دنبال می‌کند اما متوجه نبود که این هجمه به فرهنگ و تاریخ ملت ایران می‌تواند واکنش‌های بسیار منفی را در میان مردم داشته باشد.

وی افزود: آنچه که برای ما مهم و راهگشا است این است که همان گونه که حضرت امام راحل فرمودند آمریکا نمی‌تواند در مقابل ملتی که عزم خود را برای استقلال، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها جزم کرده است هیچ غلطی بکند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی تمامی معادلات جهانی را بر هم ریخت و ثابت کرد که می‌توان حکومتی بر مبنای دینی را به وجود آورد و در برابر نظام ظلم و استکباری ایستاد و همین حکومت اسلامی که الگویی برای بیداری دیگر ملت‌های مظلوم شد امروز بزرگترین خطر برای دستکبار محسوب می‌شود.

کریمی عنوان کرد: دشمنان نظام اسلامی در مقاطع مختلف درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی برآمده‌اند و توطئه‌های بسیاری را در طول 40 سال علیه انقلاب اسلامی شکل داده‌اند ولی خوشبختانه به واسطه برکت ولایت فقیه و حضور و حمایت همیشگی ملت از نظام اسلامی انقلاب اسلامی در مسیر ارزش‌ها و اهداف خود پیش رفته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز مقتدرانه و با صلابت در منطقه حضور دارد و نقش آفرینی می کند؛ اینکه در بیانات ترامپ عبارات جدیدی خلق شده که ایران را به بی‌ثبات‌سازی در منطقه و نقض روح برجام محکوم می‌کند، منظورش حضور منطقه‌ای و اقتدار ایران در منطقه است.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه امکانات نظامی، مالی و سیاسی استکبار و هم پیمانان منطقه‌ای شان برای به تصرف درآوردن منطقه و ضربه زدن به جبهه مقاومت و نابود کردن آن در منطقه بکار گرفته شده است، دوست و دشمن به شکست این پروژه اعتراف کردند.

کریمی با اشاره به اعتراف دوست و دشمن بر اقتدار ایران در منطقه گفت: امروز پایان حضور داعش در عراق رسما اعلام شد و در سوریه نیز این گروه تروریستی روزهای پایانی را می‌گذراند و همه معترف هستند که پیروز بزرگ و واقعی در این میدان، جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: همین امر عصبانیت استکبار جهانی را در پی داشته و به همین خاطر سیل حملات خود را هم به سمت سپاه پاسداران که همیشه حماسه ساز بوده و در این عرصه هم توانسته منطقه را مدیریت کند، گرفته‌ است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: از سوی مقام معظم رهبری انسجام تمامی ارکان مورد تاکید قرار گرفته است و همه ارکان حاکمیت موضعی یک صدا و هماهنگ را اعلام کرده‌اند، در مجموع سخنان رئیس جمهور نیز قاطع، شفاف و روشن بود.

کریمی با اشاره به نکاتی پیرامون برجام ادامه داد: امیدواریم با این اتحاد، انسجام، پاسخ یک صدا و هماهنگی که ابراز می‌شود در کمیسیون نظارت بر برجام نیز تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی افزود: هفته گذشته نیز وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که بعد از این چند سال هنوز یک حساب بانکی را در انگلیس نتوانسته‌ایم افتتاح کنیم و برخی دیگر مسئولانی هم به صراحت اعتراف کرده‌اند به میزانی که در ابتدا ادعا می‌شد از برجام بهره‌مند نشدیم، ولی آمریکا تلاش دارد دستاوردهای برجام را که به طور نسبی و کم برای ایران حاصل شده را نقض کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: آمریکا به دنبال وضع تحریم‌های جدید و تلاش برای مهار ایران در منطقه و همچنین ایجاد فضایی برای دور کردن ایران از متحدین خود در منطقه است.

کریمی ادامه داد: اینکه بیش از اندازه و افراطی از دستاوردهای برجام گفته شود درست نیست و مردم باید بدانند که امید واهی به برجام نبندند، مقام معظم رهبری بارها غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را متذکر شده‌اند و امروز هم این بی اعتمادی به صراحت مشخص است.

وی افزود: مدعی هستند که هدفشان از برجام تغییر رفتار ایران در منطقه بوده است در حالیکه این خلاف واقعیت است و خود آمریکایی‌ها نیز معترف هستند که با برجام هیچ گونه تغییری در رفتار ایران اتفاق نیافتاده است و امید آمریکا برای تغییر رفتار ایران از مجموعه برجام امیدی واهی بود.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح مسئله برجام بدون آمریکا از سوی برخی افراد تصریح کرد: برخی تلاش دارند در فضای سیاسی اینگونه فضاسازی کنند که در نبود برجام ایجاد جنگ و درگیری وجود خواهد داشت و مردم را از آثار جنگ احتمالی یا فشارهای قهری می‌ترسانند و این را مبنایی قرار می‌دهند که نباید در مقابل آمریکا موضع بگیریم و اگر آمریکا از برجام خارج شود ما باید بر برجام پایبند باشیم در حالیکه آمریکا در موضعی نیست که بتواند فشارهای بیش از اندازه‌ای را به ایران وارد کند.

کریمی با تاکید بر اینکه اقتدار و برتری موضع ایران با سال‌های دوران دفاع مقدس و حتی 5 سال قبل هم قابل مقایسه نیست، گفت: آمریکا اگر مطمئن بود که می‌تواند علیه ایران اقدامی انجام دهد که خدای ناکرده به نابودی نظام اسلامی منجر شود لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد.

وی افزود: نباید عده‌ای بحث دوگانه جنگ و صلح را مطرح کنند و مردم را گمراه سازند، باید صدایی واحد و یکپارچه از درون کشور به بیرون منعکس شود و همچنین از آنجائی که آمریکا برداشت سخت‌گیرانه از برجام دارد ما هم باید این امر را دنبال کنیم و از ظرفیت‌های برجام در راستای منافع ملی خود بهره بگیریم.

انتهای پیام/ب

صحبت های عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.