اوحدی مطرح کرد:

خشم ترامپ ناشی از سیلی محکمی بود که در عراق وسوریه خورد

مشاور معاون اول رییس جمهور گفت:خشم و عصبانیت صحبت های ترامپ ناشی از سیلی محکمی بود که در عراق وسوریه خورده است.

خشم ترامپ ناشی از سیلی محکمی بود که در عراق وسوریه خوردبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی مشاور معاون اول رییس جمهور و دبیر ستادی توسعه اقتصادی ایران و عراق در همایش بزرگ تجارت ایران و عراق اظهار کرد: عصبانیت و سخنان خشم آلود ترامپ ناشی از سیلی محکمی بود که در عراق و سوریه خورده است. دشمن زخم خورده است و ما باید منتظر ماجراجویی های جدید آنها باشیم.

 اوحدی از برگزاری دو رخداد ویژه خبر داد و گفت : نمایشگاه بین المللی برق و باد از شنبه هفته آینده در بغداد آغاز  و ایران دارنده بزرگترین غرفه در این محل خواهد بود.

وی همچنین از افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های ایران از 8 آبان در محل نمایشگاه های آفتاب خبر داد.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد ایران و عراق بیان کرد :همایش بزرگ امروز اقدام موثری در احصا موانع و راهکاری برای عبور از آنهاست. البته حضور و حمایت هر دو دولت عراق و ایران در این امر اثرگذار خواهد بود.

اوحدی با اشاره به تجربه بازسازی ایران بعد از جنگ تحمیلی , ظرفیت خدمات فنی مهندسی کشور را سالانه 25 میلیارد دلار معرفی کرد و گفت : از ظرفیت 500 میلیارد دلاری بازسازی عراق در پسا داعش , ایران تنها دارای سهم حداکثر 1 میلیارد دلاری از این صحنه است.

وی بیان کرد: هیچ سفارتی در دنیا وجود ندارد که ظرف مدت 2 هفته بیش از 30 میلیون ویزا و شرایط زیارت را فراهم کند.

مشاور معاون اول رییس جمهور با اشاره به تحولات امروز موجود در منطقه , راهبردهای سیاسی، امنیتی و نظامی را عامل رسیدن به هدف والای استکبار جویی اعلام کرد و از نابودی داعش ظرف مدت کمتر از سه ماه طبق وعده نظامیان حاضر در صحنه جنگ خبر داد.

اوحدی ادامه داد: اگرچه دیروز استکبار جهانی به عراق و سوریه حمله ناجوانمردانه ای داشت، اما امروز داعش گروه دست نشانده آنها به همت مدافعان حرم در مرزهای ایران و سوریه در محاصره کامل قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: امروز محور مقاومت از انسجام و یکپارچگی کامل برخوردار است.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق با بیان اینکه توسعه، تنها به معنای رشد اقتصادی نیست,گفت: باید در مسایل اقتصادی مابین ایران و عراق به مشکلات گمرکی , حمل ونقل و تعاملات بانکی بیشتر بپردازیم.

انتهای پیام/

افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های ایران از 8 آبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
باید مدیریت درست بشه
آخرین اخبار