نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی:

بین المللی بودن معاهده برجام

برجام یک موضوع و معاهده بین المللی و پذیرفته شده جهانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان سخیف رئیس جمهوری آمریکا علیه ملت ایران با بیان اینکه از زمان توافق با کشور‌های غربی، همواره بر عهد خود پایبند بودیم و این ترامپ و دولت فریبکار آمریکا است که به تعهداتشان پایبند نبوده و امضای رئیس جمهوری قبل خود را نیز قبول ندارد، گفت: سخنان بی پایه و اساس ترامپ اگر چه ارزش پاسخگویی ندارد و تکرار این زیاده گویی‌ها نشان از بی هویتی او و هیات رئیسه دولت آمریکا بوده، اما جامعه جهانی باید نسبت به آن واکنش نشان دهد، در غیر اینصورت با این رفتار‌ها برای آمریکا و هم پیمانانش آبرویی نخواهد ماند.


وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدامات خصمانه و چندگانه دولت آمریکا در دهه‌های گذشته، عادت کرده اند، افزود: ملت ایران بدترین شرایط تحریم‌های ظالمانه شیطان بزرگ (آمریکا) همراه با اقدام‌های قهر و غلبه مانند حمله به پایگاه‌ها و سکو‌های نفتی ایران، هدف قرار دادن ایرباس ایرانی و شهادت بیش از ۲۹۰ شهروند بیگناه کشورمان و صد‌ها اقدام‌های خرابکارانه دیگر در این کشور را فراموش نکرده اند.


نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اراده و عزم ملت ایران در برابر اعمال ظالمانه آمریکا و اهمیت نداشتن این اقدامات، سخنان ترامپ را دروغ محض اعلام کرد و گفت: درجایی که شاکی و قاضی یکی است، باید شاهد چنین قضاوت‌ها و و تفسیر‌های یک جانبه باشیم و موضع گیری ترامپ بر خلاف قوانین و تعهدات بین المللی، نشانه وضعیت مطلوب ایران در عرصه جهانی و به نوعی شکست آمریکا است.


عزت الله یوسفیان ملا با تقدیر از بی طرفی برخی کشور‌های اروپایی و همراهی نکردن آن‌ها با صحبت‌های ضد ایرانی ترامپ، افزود:، اما خیلی اعتمادی به این کشور‌ها ندارم، چون صحبت‌های سران فرانسه، آلمان و انگلیس با وجود بی طرفی، دوگانه است.


نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور فرانسه در ابتدا برجام را برای همه حیاتی دانست، ولی در واکنش بعدی خود اعلام کرده که بعد از ۱۰ یا ۱۵ سال بعد چه باید بکنیم. همچنین مقام‌های آلمانی با وجود آنکه نسبت به صحبت‌های ضدایرانی رئیس جمهور آمریکا واکنش منفی نشان دادند، پس از آن گفتند، تکلیف موشک‌های ایرانی چه خواهد شد.


عزت الله یوسفیان ملا این نوع صحبت‌های دو گانه در چنین شرایطی را نشان از سستی اراده و نداشتن ثبات رفتاری وعملکردی این کشور‌ها بیان کرد و از مسئولان کشوری خواست در صورت نیاز، حساسیت و احتیاط لازم را داشته باشند.


انتهای پیام/ع


 برجام معاهده‌ای بین المللی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار