کشتار ۲۵ مسلمان در حمله شورشیان به مسجدی در آفریقای مرکزی

در پی حمله خونبار شورشیان مسیحی به یک مسجد در آفریقای مرکزی، ۲۵ مسلمان کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اثر حمله شورشیان مسیحی به یک مسجد در جنوب شرق آفریقای مرکزی، 25 مسلمان کشته شدند.

یک مقام محلی اعلام کرد: در هنگام حمله شورشیان افراطی مسیحی موسوم به «آنتی بالاکا» به مسجد، مسلمانان داخل این مسجد بودند.

رهبر جامعه مسلمانان آفریقای مرکزی اعلام کرد: آنچه در مسجد دجیمبی رخ داد، بسیار ناراحت کننده بود. من از رفتاری که مردم کشورم نسبت به هم نشان می دهند بسیار خشمگین هستم.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شورشیان مسیحی صبح روز چهارشنبه مسجد «دجیمبی» را محاصره و به آن حمله کردند. آنها همچنین امام جماعت و نماینده وی را اعدام کردند. سازمان ملل متحد هم در بیانیه ای حمله به مسلمانان در آفریقای مرکزی را محکوم کرده است.

با وجود اینکه این حمله روز چهارشنبه رخ داده است، خبر آن روز گذشته (شنبه) منتشر شد.

کشور فقیر آفریقای مرکزی از اواخر سال 2012 زمانی که اختلافات میان گروه های مسلمان و مسیحی زیاد شد، در بحران به سر می برد. از سال 2013، هزاران نفر از مردم بر اثر درگیری های فرقه ای در آفریقای مرکزی کشته شده اند و هزاران نفر دیگر هم به کشورهای اطراف مثل کامرون و چاد پناه برده اند. در گزارش سال 2015 سازمان عفو بین الملل اعلام شد بیش از 5000 نفر، که بیشتر آنها هم غیرنظامی هستند، در خشونت های فرقه ای در آفریقای مرکزی کشته شده اند.

انتهای پیام/

کشته شدن 25 مسلمان در مسجدی در آفریقای مرکزی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار