معاون آموزشی وزیر نیروی انسانی مجارستان وعده داد:

هموارسازی مسیر فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان ایرانی در مجارستان

لازو پالکوویچ در دیدار با سرپرست وزارت علوم ایران از افزایش همکاری 2 کشور در زمینه آموزش عالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان لازو پالکوویچ قائم مقام و معاون آموزشی وزارت نیروی انسانی کشور مجارستان در دیدار با سرپرست وزارت علوم عنوان کرد: ما در گذشته نیز همکاری خوبی داشتیم اما این سطح از همکاری کافی نیست و باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ما درصدد هستیم تا سطح کیفیت آموزش عالی خود را بهبود ببخشیم تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های 2 کشور در حال پیوند خوردن هستند اما نیاز به حمایت د‌ولت‌ها وجود دارد.

لازو پالکوویچ با اشاره به اینکه مراکز تحقیقاتی زیادی در عرصه هوش مصنوعی و فیزیک لیزر در مجارستان وجود دارد افزود: ما آماده افزایش همکاری این مراکز با دانشگاه‌های ایران هستیم.

قائم مقام و معاون آموزشی وزیر نیروی انسانی مجارستان با اذعان به اینکه در مدتی که ما در یزد بودیم فهمیدیم یزد قصد دارد سیستم کنترل ترافیک خود را بهبود ببخشد ادامه داد: ما آمادگی داریم در این زمینه نیز به کشور ایران کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه به زودی زمینه افزایش فرصت‌های مطالعاتی دانشگاه‌های 2 کشور افزایش می‌یابد ادامه داد: ما از دانشجویان ایرانی در مقطع ارشد و دکتری برای ارتقا سطح پایان نامه‌ها و فرصت‌های مطالعاتی حمایت می‌کنیم.

لازو پالکوویچ تاکید کرد: ما تمایل داریم فعالیت‌های آموزش عالی در عرصه تجاری سازی و شرکت‌های دانش بنیان افزایش یابد که در این خصوص از همکاری با کشور ایران استقبال می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

دیدار هاشمی و  معاون آموزشی وزیر نیروی انسانی مجارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار