600 اتوبوس با عمر بالای 10 سال در ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: 600 اتوبوس با عمر بالای 10 سال در ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان وجود داردکه باید از رده خارج شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صلواتی  امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص ناوگان حمل و نقل شهری اصفهان اظهار کرد: در سال گذشته دولت سقف اعتبار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهرها را 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعلام کرد اما این اعتبار عملاً محقق نشد.

وی افزود: در سال جاری مقرر شد تا دولت مجوز اعطای تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را به 5 بانک عامل ملی، ملت، صادرات، توسعه تعاون و شهر اعطا کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: مقرر شد تا از محل مطالبات شهرداری‌ها که شامل ارزش افزوده، جرایم رانندگی و یارانه‌هاست این اذن حقوقی به سازمان شهرداری‌ها به عنوان ضامن داده شود که اگر شهرداری‌ها در پرداخت اقساط خود کوتاهی کردند، سازمان‌ شهرداری‌ها بدهی مربوط به تسهیلات بانکی را پرداخت کند.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش کیفیت و جذابیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان ابراز داشت: برای نجات از آلودگی هوای اصفهان باید سهم خودروی شخصی که در حال حاضر 50 درصد است با سهم حمل و نقل عمومی که 25 درصد است، جابجا شود.

صلواتی خاطرنشان کرد: از شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست دارم تا یکی از جلسات کمیسیون تلفیق به ارائه طرح جامع حمل و نقل اختصاص یابد چراکه در این طرح اینکه اصفهان به چه تعداد اتوبوس و خط اتوبوس نیاز دارد، مشخص خواهد شد.

وی بیان داشت: ایده‌آل عمر ناوگان اتوبوسرانی 3 سال ولی در برنامه 1400 مقرر شده تا سن ناوگان اتوبوسرانی به 5 سال برسد؛ در حال حاضر میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی در اصفهان 8.5 سال است و از مرز بحران گذشته است، چراکه سن اسقاط اتوبوس 8 سال است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تأکید کرد: در حال حاضر از هزار و 260 اتوبوس شهر اصفهان، 600 اتوبوس با عمر بالای 10 سال در ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان وجود دارد، یعنی نیمی از اتوبوس‌ها بالای 10 سال سن دارند و باید از رده خارج شوند.

وی یادآور شد: مراجعات مکرر رانندگان اتوبوس‌های اصفهان به تعمیرگاه در روز باعث به هم ریختن سرفاصله‌ها می‌شود و سرفاصله 20 دقیقه‌ای به 40 دقیقه افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/م

 

عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان از مرز بحران گذشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.