نماینده فائو مطرح کرد:

مهاجرت اجباری ۲۲ میلیون نفر به دلیل امنیت غذایی و امکانات

فردوسی گفت: در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۲ میلیون نفر به خاطر مسائل امنیت غذایی و امکانات به اجبار مهاجرت کردند.

مهاجرت اجباری ۲۲ میلیون نفر به خاطر امنیت غذایی و امکاناتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فردوسی نماینده فائو صبح امروز در مراسم ملی روز جهانی غذا که در سالن همایش های بین المللی برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۴ تعداد ۲۴۴ میلیون نفر در کل دنیا مهاجرت می‌کنند که دلیل مهاجرت تعداد ۷۴۴ میلیون نفر امکانات در داخل کشورشان است و همچنین ۶۵ میلیون نفر نیز به اجبار نقل مکان می‌کنند. در این سال  بیش از ۲۲ میلیون نفر به خاطر مسائل امنیت غذایی و امکانات به اجبار مهاجرت کردند.

وی بیان کرد: پدیده مهاجرت به خاطر مسائلی چون فقر، ناامنی غذایی و تبعیض نژادی و همچنین برای دست یافتن به امکانات بهتر صورت می گیرد.

نماینده فائو ادامه داد: مهاجرت روستایی در مناطق فقیر بیش از الگو بوده و اگر اقدامی صورت نگیرد فرصت‌های اشتغال به خاطر مهاجرت روستاییان کاهش می یابد.

وی عنوان کرد: تحق توسعه پایدار سبب کاهش فقر می شود و بیانیه سازمان ملل برای یک پیمان جهانی در قبال مهاجرت ایمن است.

نماینده فائو تاکید کرد: مهاجران به توسعه اقتصادی کشور مبدا و مقصد کمک کنند و ۴۰ درصد انتقال پول و نقدینگی را انجام می‌دهند و ضمن ایجاد سرمایه گذاری، اقتصاد را بهبود می بخشند.

وی اظهار کرد: سیستم های حمایتی با برخورداری از امکانات ریسک می تواند روشی مناسبی برای مقابله با بحران ها پیدا کند.

مهاجران عامل  توسعه دانش

ادامه داد: سازمان فائو از سازمان مهاجران حمابت کامل می‌کند و به عنوان رئیس گروه جهانی انتخاب شده است. فائو همکاری لازم در توسعه کارهای  بشردوستانه انجام می دهد و همکاری لازم و خوب با سازمان پناهندگان دارد.

وی ادامه داد: فائو به افرادی که به اجبار محل زندگی خود را ترک کرده کمک می کند تا امنیت غذایی و بهداشت در بین آنها ایجاد شود و توسعه پایدار و  انتقال دانش در روستاها صورت بگیرد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار