باران شدید در راه گیلان

با نفوذ سامانه هوای سرد از ظهر فردا آسمان گیلان با باران شدید همراه خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ بهمن کمانگر، مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: با نفوذ تدریجی سامانه هوای سرد از ظهر فردا در گیلان باران شدید خواهد بارید و در ارتفاعات نیز بارش برف پیش بینی شده است.

وی افزود: بارش برف در کوهستان ها، وزش شدید باد، احتمال رعد و برق و بارش تگرک از دیگر پدیده های جوی گیلان در روزهای آینده خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه سرعت وزش باد در گیلان فردا به 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید، اعلام کرد: دمای هوای هم 8 تا 15 درجه کاهش می یابد.

کمانگر با اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح رودخانه ها در گیلان دور از انتظار نیست به شهروندان توصیه کرد از استقرار در کنار رودخانه ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا عصر سه شنبه در استان ماندگار است، اظهار داشت: آسمان گیلان در حال حاضر کمی ابری تا نیمه ابری همراه با بارش پراکنده باران در برخی مناطق است.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: دریای خزر امروز با ارتفاع موج 20 تا 80 سانتی متر در برخی ساعات برای فعالیت های دریانوردی به ویژه صیادی نامناسب و از ظهر فردا تا سه شنبه با ارتفاع موج 1 تا 3 و نیم متر نامناسب خواهد بود.

کمانگر  تصریح کرد: دمای فعلی رشت، مرکز گیلان 21 درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر 83 درصد است.

 

انتهای پیام/ع

 

برف و باران در راه آسمان گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.