رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان;

تولید ۲۳ میلیون تن مواد معدنی در استان سمنان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت : سالانه ۲۳ میلیون تن مواد معدنی در این استان تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در اولین جلسه شورای معادن در استان سمنان گفت : در این استان بیش از 42 نوع ماده معدنی بهره برداری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سالانه ۲۳ میلیون تن مواد معدنی در استان سمنان تولید می شود، افزود: تا کنون در استان ۶۵ فقره گواهی کشف به تناژ ذخیره قطعی ۱۳۴ میلیون تن و مساحت ۴۵۲ کیلومتر مربع صادر شده است.


اسودی با بیان اینکه در استان سمنان مواد معدنی متعددی وجود دارد تصریح کرد: استان سمنان در تولید برخی مواد معدنی دارای رتبه‌های کشوری است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: رتبه اول گچ ، نمک ، سلستین و زئولیت به این استان اختصاص دارد.

 

اسودی با اشاره به تولید مناسب برخی مواد معدنی در استان سمنان گفت: این استان رتبه دوم را در تولید سولفات سدیم و همچنین رتبه سوم را درتولید ذغال سنگ و کرومیت دارد.

 

وی از وجود 5 هزار معدن فعال در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز در استان 77 پروانه اکتشاف معدن با مساحت یکهزار و 180 کیلومتر مربع صادر شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور مجوز پروانه بهره‌برداری برای چند معدن خبر داد و گفت: پروانه بهره برداری برای 561 معدن صادر شده است که زمینه اشتغال برای بیش از 4هزار و 200 نفر را فراهم می‌کند.

 

انتهای پیام / ه

 

وجود 5 هزار معدن فعال در  استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار