درخشش محصول حوزه هنری یزد در جشنواره تلویزیونی مستند

مستند سه پسر، دو دختر محصول حوزه هنری یزد در بخش داوری نخستین جشنواره تلویزیونی مستند برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   آئین اختتامیه فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند، شنبه 22 مهرماه با معرفی برگزیدگان دو بخش مردمی و داوری در بخش‌های مستند کوتاه، نیمه‌بلند و بلند در فرهنگسرای ابن سینا تهران برگزار شد.

در این مراسم که سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم و تعدادی از مستندسازان و هنرمندان حضور داشتند از سید مسعود آستانداری کارگردان یزدی مستند سه پسر، دو دختر به خاطر کسب عنوان برگزیده بخش مستند کوتاه از نگاه هیأت داوران با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی 3 میلیون تومانی و جایزه 15میلیون تومانی حمایت از تولید مستند بعدی تجلیل شد.

مستند سه پسر، دو دختر به تهیه کنندگی حوزه هنری استان یزد، ششم شهریور در فصل دوم نخستین جشنواره تلویزیونی مستند از شبکه مستند سیما پخش شد که در دو بخش بهترین فیلم از نظر هیأت داوران و برترین فیلم از نگاه مردم نامزد دریافت جایزه بود. این اثر در بخش بهترین مستند کوتاه از نظر مردم نیز جزو سه فیلم نامزد نهایی این بخش بود.

آستانداری پس از دریافت این جایزه اظهار داشت: تفاوت این جشنواره با دیگر جشنواره‌های روتینی که برگزار می‌شود این است که این جشنواره مخاطب 80 میلیونی بالقوه دارد در حالی که بقیه جشنواره‌ها مخاطب سالنی 300 تا 400 نفره دارند.

وی با اشاره به انبوه مخاطبان جشنواره تلویزیونی مستند ادامه داد: با توجه به اهمیت جشنواره باید فیلم‌های جدی‌تر ساخته شود و مستندسازان بهتری جذب شوند.

کارگردان مستند سه پسر، دو دختر افزود: برای من عزت‌بخش‌تر از این جایزه این بود که پس از پخش مستند از تلویزیون، افراد زیادی با من تماس گرفتند تا با سوژه فیلم ارتباط برقرار کنند که این موضوع قدرت شبکه مستند را نشان می‌دهد.

این مستند با موضوع خانواده و سبک زندگی در مدت 28 دقیقه تولید شده و زندگی زوج جوانی را روایت می‌کند که با داشتن پنج قلو و تحمل فشارها و مشکلات زیاد با عشق و امید به زندگی ادامه می‌هند و خانواده شاد و بانشاطی هستند.

شناسایی و حمایت از مستندسازان جوان و متعهد، تولید آثار مستند بر مبنای تحولات داخلی و خارجی، ارتقای کیفی آثار مستند، تقویت جریان تولید فیلم مستند و برداشتن موانع تولید و توزیع فیلم مستند از جمله اهداف جشنواره تلویزیونی مستند عنوان شده است.

انتهای پیام/ ی

محصول حوزه هنری یزد در جشنواره تلویزیونی مستندخوش درخشید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار