بحران در پناهگاه سگهای ولگرد بوکان؛

کشتار سگها در بوکان شیکتر، فجیع تر و زجرآورتر از گذشته

تغییر شهردار بوکان بحرانی در پناهگاه سگهای ولگرد این شهر ایجاد کرده که به گفته یک فعال حقوق حیوانات این وضعیت در ادامه روند کشتار سگها در سالهای قبل ولی اینبار شیکتر اما فجیع و زجرآورتراست .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در فروردین ماه امسال با تصمیم کارگروه فرعی حیوانات ناقل بیماری، زمینی بمساحت ۳۸۰۰متر زمینی به عنوان محل اسکان سگهای ولگرد بوکان در ضلع شمالی کارخانه آسفالت شهرداری این شهر تعیین شد.

همزمان اعلام شد که  عملیات احداث ساختمان اداری، اتاق شستشو، اتاق عمل ،داروخانه، انباری و اتاق جلسات در این مکان شروع شده است  و پناهگاه سگهای ولگرد  بصورت کامل دیوار کشی  و داخل محوطه پارتیشن بندی شده است و محل نگهداری سگ های نر ، ماده و سگ های توله دار مجزا از هم هستند و سگ های دارای مریضی نیز به صورت مجزا قرنطینه می شوند، و د رهمین حال  فضایی بمساحت ۱۸۰متر نیز سایه‌بان ساخته شده است .

‎اعلام شد که روزانه ۱۰۰کیلوگرم خرده نان، ۱۵کیلوگرم شیر و ۲۰کیلو غذای خشک فرانسوی و استخوان مرغ است به عنوان وعده های غذایی به سگهای جمع آوری شده داده می شود.

با ساخت این پناهگاه سگ کشی در بوکان پایان یافت، پایانی که با تغییر شهردار بوکان در شهریورماه امسال غمناک شده است.

این روزها که 400 قلاده سگ در پناهگاه جمع آوری شده اند، فعالان حقوق حیوانات و اعضای «انجمن حمایت از سگهای بی پناه پناهگاه بشدار» نسبت به وضعیت این پناهگاه هشدار می دهند.

«اسماعیل احمدیان» یکی از اعضای این گروه می گوید : با رفتن شهردار سابق بوکان، عملیات عمرانی در پناهگاه متوقف شده است  و کمکهای شهرداری کاهش پیدا کرده و  در نتیجه وضعیت پناهگاه روز به روز به وخامت گراییده است، اکنون تلفات به اوج خود رسیده و این میزان تلفات بی سابقه ست تا جایی که جنازه خواری از فرط گرسنگی در پناهگاه دیده شده است.

وی در ادامه افزود:هر سگ بالغ در شبانه روز نیاز به دو تا سه وعده غذایی دارد وتوله ها به ۴ وعده نیاز دارند،  که اکنون در پناهگاه تغذیه به یک وعده تقلیل پیدا کرده است. و آنهم به ازای هر قلاده سگ مقدار ۲۰۰ گرم خرده نان کثیف و کپک زده که هیچ ارزش غدایی ندارد.

این فعال اجتماعی تصریج کرد: سو تغذیه و مریضی در پناهگاه سگهای ولگرد بوکان  بیداد می کند به همین دلیل بنده این شرایط نگهداری را ادامه روند کشتار سگهای بلاصاحب در سالهای قبل میدانم ولی اینبار شیکتر اما فجیع و زجرآورتر تحت لوای پناهگاه...

 انتهای پیام/ع

توقف ساخت پناهگاه برای سگ های ولگرد با تغییر شهردار بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۲۱:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
متاسفانه با وجود همه تلاش های بی دریع اعضا ولی باز هم تلفات بسیار بالاست و ای کاش فرهنگ سازی به صورت گسترده شروع میشد این حجم از سگ های بی گناه زندانی نمیشدند انها هم حق زندگی دارند چه بسا صدای اه این مظلومان روزی دامن گیرمان کند