گزارش/

خیز بلند ارتش سوریه برای پاکسازی شهر راهبردی "ابوکمال" + نقشه و جزئیات

نیروهای سوری همزمان با پیگیری پاکسازی مرزهای شرقی سوریه ، تلاش می کنند تا در امتداد مرزها به طور کامل مستقر شوند.

به گزارش  خبرنگار  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش و نیروهای مردمی سوریه اخیرا موفق شده اند که یکی از دژهای مهم داعش در شرق سوریه را آزاد کنند تا شرایط جدیدی را برای بیرون راندن این گروه تروریستی از شرق سوریه رقم بزنند.

 پیروزی طلایی ارتش سوریه و محور مقاومت در این استان می تواند یک شرایط پیروز را در شرق سوریه رقم بزند.

 المیادین یکی از شهرهای راهبردی استان دیرالزور است که از یک طرف به استان رقه متصل است و از طرف دیگر با مرز عراق نزدیکی دارد. المیادین دومین شهر پس از البوکمال در استان دیرالزور است که قبلا الرحبه نامیده می شد. این شهر در کنار رود فرات و در ۴۵ کیلومتری از دیرالزور در جبهه جنوب شرقی آن واقع شده است.

این شهر راهبردی مدت ها در کنترل گروه تروریستی داعش بود و ارتش سوریه با حملات پرحجم توانست این شهر را آزاد کند. گزارش منابع میدانی سوری نشان می دهد که همزمان با آزاد سازی شهر شمار زیادی از داعشی ها کشته شده اند و سلاح و مهمات آنها منهدم شده است.

نیروهای ارتش سوریه و متحدانش، در حال تعقیب داعشی ها فراری از شهر هستند و واحدهای مهندسی در حال جمع آوری مین ها و بمبهایی است که تروریستهای در خیابانها و میادین شهر کار گذاشته اند.

وزارت دفاع سوریه در این زمینه می گوید: نیروهای ارتش سوریه و متحدانش موفق به سیطره بر شهر المیادین در دیرالزور شدند. در جریان آزادسازی شهر المیادین از لوث داعش تلفات و خسارات سنگینی به تکفیری ها وارد شد.

خیز بلند ارتش سوریه برای پاکسازی شهر راهبردی
پس از پیروزی دیرالزور این یکی از مهمترین پیروزی هایی بود که ارتش سوریه و محور مقاومت بدست آوردند و این موضوع شرایط ارتش سوریه را برای فتح شهر راهبردی ابوکمال بهبود خواهد بخشید.

اکنون ارتش سوریه و محور مقاومت کمتر از 40 کیلومتر با شهر راهبردی ابوکمال فاصله دارند و نقشه تحولات میدانی نشان می دهد که پاکسازی شهر ابوکمال نیز از لوث وجود تروریست های تکفیری دور از دسترس نیست.

البته نیروهای سوری همزمان با تلاش برای پاکسازی مرزهای شرقی سوریه ، تلاش می کنند تا در امتداد مرزها به طور کامل مستقر شوند و آزاد سازی شهر المیادین یک پیش زمینه خوب در این  منطقه ایجاد خواهد کرد.

نیروهای آمریکایی تلاش زیادی کردند تادسترسی محور مقاومت را مناطق مرزی کاهش دهند و حمایت هوایی از تروریست های تکفیری داعش در منطقه شرق سوریه شاهدی بر این موضوع است که آمریکا در شرق سوریه شکست را پذیرا شده است.

ابتکار عمل در شرق سوریه تاکنون در اختیار ارتش سوریه بوده است و پاک کردن نوار مرزی از لوث وجود داعش ، ضربه دیگری بر پیکره ارتش آمریکا و همپیمانانش خواهد بود.

گزارش از محمد زرچینی

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
الحمدلله.
آخرین اخبار