اختصاص ۱۰۰ هکتار از شالیزار‌های قائم شهر به کشت کلزا

۱۰۳ هکتار از شالیزار‌های شهرستان قائم‎شهر تاکنون به کشت کلزا اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی قائم‎شهر با بیان اینکه رویکرد جهاد کشاورزی توسعه کشت دانه‌های روغنی برای تامین امنیت غذایی و بهداشت جامعه در چارچوب اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: برای توسعه کشت کلزا از سوی جهاد کشاورزی تمهیداتی مانند پرداخت به موقع بها، ارائه خدمات فنی و حضور کارشناسان در مراحل کاشت، داشت و برداشت در نظر گرفته شده است.


وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۳ هکتار از زمین‌های شالیزاری شهرستان قائم شهر کلزا کشت شد و در این راستا با ۱۴۲ کشاورزان قرارداد کشت منعقد شد، ادامه داد: علاوه بر تامین و توزیع بذر اصلاح شده بین کشاورزان، ۲۰۰ کیلوگرم کود اوره، ۵۰ کیلوگرم کود‌های پتاس، فسفات و گوگرد هر کدام ۵۰ کیلوگرم برای هر هکتار بین بهره برداران کلزاکار این شهرستان توزیع شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر سطح کشت ابلاغی برای زراعت کلزا در اراضی دشت و شالیزاری این شهرستان را ۶۵۰ هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود کشاورزان این شهرستان استقبال خوبی از کشت این محصول داشته باشند.


این مسؤول میزان بذر مصرفی کلزا برای هر هکتار را ۶ کیلوگرم و رقم مورد کشت را "هایولا ۴۰۱، ۴۸۰۵ و آوامگس" عنوان کرد.


فرهادی گفت: زمان مناسب کشت، نوع زمین، زهکش داشتن زمین برای جلوگیری از ماندابی، چگونگی کوددهی، رعایت زمان کشت گیاه، میزان بذر مصرفی، نوع کود مصرفی و بازرگانی از جمله عواملی است که در افزایش عملکرد این محصول در واحد سطح موثر است.


انتهای پیام/ع


۱۰۰ هکتار از شالیزار‌های قائم شهر کلزا کشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار