بابلسر و شناسایی ۲۹۷ هکتار اراضی بایر

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از شناسایی ۲۹۷ هکتار اراضی بایر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن رزاقی در جلسه ستاد توسعه کشت کلزا که در مدیریت جهاد کشاورزی بابلسر برگزار شد، گفت: برای توسعه کشت دانه‌های روغنی تاکنون در ۱۳۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان قرارداد کشت منعقد شده است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر بهترین زمان کشت کلزا را مهرماه دانست و افزود: انتخاب زمان مناسب کاشت در زراعت کلزا بسیار مهم است و هرچه بوته‌های کلزا قوی‌تر باشد و رشد رویشی بیشتری در دوره روزت داشته باشند تحمل آن به سرما و یخبندان بیشتر بوده و محصول بیشتری تولید خواهد شد.


این مسئول درباره اهمیت کشت کلزا در زمین‌های بایر و بلاکشت گفت: تاکنون ۲۹۷ هکتار اراضی بایر در این شهرستان شناسایی شد و کارشناسان مروج در روستا‌ها باید برای به زیرکشت بردن این اراضی به محصول کلزا اقدام جدی کنند.


رزاقی افزود: بذور اصلاح شده ارقام "آگامکس، تراپر و هایولا ۵۰" به مقدار کافی در شرکت دانه‌های روغنی وجود دارد و کود مورد نیاز برای زراعت کلزا با توجه به آزمون خاک در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.


وی بر لزوم انجام دو مرحله شخم و دیسک برای افزایش نفوذپذیری زمین و جلوگیری از ماندابی شدن تاکید کرد و افزود: کشت کلزا به عنوان بهترین تناوب زراعی برای غلات بویژه برنج، گندم و جو شناخته شده است.


انتهای پیام/ع


شناسایی ۲۹۷ هکتار اراضی بایر در بابلسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.