گوشى تلفن همراه حود را به ديگران نسپاريد!

فرمانده انتظامى شهرستان رشتخوار : « امانت دادن سیم کارت، گوشی هوشمند و تجهیزات رایانه‌ای به دیگران فرصت ارتکاب جرم بر علیه ما را فراهم می‌کند.»

گوشى تلفن همراه حود را به ديگران نسپاريد!به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرمانده انتظامى شهرستان رشتخوار از شناسايى و دستگيرى عامل سوء استفاده و سرقت اطلاعات شهروند اين شهرستان خبر داد و گفت: امانت دادن سیم کارت، گوشی هوشمند و تجهیزات رایانه‌ای به دیگران فرصت ارتکاب جرم بر علیه ما را فراهم می‌کند.
 
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ ابوالحسن وفايى در تشريح اين خبر آورد: احدى از شهروندان به پليس فتا شهرستان مراجعه و درخواست رسيدگى به پرونده مزاحمت و فحاشى از سوى فردى ناشناس با هويت وى براى مخاطبينش را داشت.

وی افزود: شاكى در اظهارات خود تاكيد داشت هرگز در شبکه اجتماعی عضویت نداشته و از  شبكه اجتماعى استفاده نمى‌كند. اما به تازگى تعدادى از افرادى كه وى را مى‌شناسند، به شاكى پيام مى‌دهند كه منظورش از ارسال مطالب نامرتبط و حتى توهين آميز در شبکه اجتماعی چيست و علت اين شوخى بي‌جا را از وى جويا مى‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد:در ادامه رسيدگى به پرونده شاكى، كارشناسان پليس فتا با رد زنى‌هاى مربوطه و استعلام مبادى زيربط توانستند متهمى را در همين رابطه شناسايى و با هماهنگى قضايى به مكان پليس فتا منتقل نمايند.

وی تصريح‌كرد: متهم كه پسر جوان 25 ساله‌اى بود در مواجهه با ادله غير‌قابل انكار، هدف خود را از اين شوخى بى‌جا، سرگرمى و مزاح با شاكى عنوان كرد و در خصوص نحوه دستيابى متهم و ايجاد شبكه اجتماعى به نام شاكى گفت: متهم براى لحظه‌اى سيم كارت شاكى را قرض گرفته و با ايجاد شبکه اجتماعی روى گوشى خودش به واسطه سيم كارت شاكى به مخاطبين وى نيز دست يافته و براى تفريح و سرگرمى از سوى شاكى اقدام به ارسال پيام‌هاى نامرتبط و بعضا شوخى‌هاى دور از ادب نموده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینگه گوشی همراه یک وسیله خصوصی می‌باشد، به شهروندان توصيه كرد: هرگز براى لحظه‌اى هم سيم كارت خود را به ديگران نسپارند و مسئولانه مراقب تجهيزات مخابراتى و سيم‌كارت‌هاى خود باشند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: پلیس ، پلیس فتا ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار