تیلرسون: تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران کره شمالی تا زمان «انداخته شدن نخستین بمب» ادامه دارد

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای حل بحران کره شمالی تا زمانی که «اولین بمب انداخته شود»، ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از من خواسته است که همچنان به تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران کره شمالی ادامه دهیم. این تلاش های دیپلماتیک تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که اولین بمب انداخته شود.

او این اظهارات را در حالی مطرح کرد که پیشتر دونالد ترامپ در حساب توییتر خود نوشته بود که تیلرسون زمان خود را برای گفتگو با «مرد موشکی کوچک» هدر می دهد. اظهارات ترامپ علیه تیلرسون به گونه ای بود که «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به این مسئله اعتراض کرد و گفت ترامپ با این رفتار تیلرسون را در میان جمع تضعیف کرده است.

رئیس جمهور آمریکا تاکنون بارها از عنوان «مرد موشکی» برای اشاره به «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی استفاده کرده است.

رکس تیلرسون همچنین بدون توجه به توییت های ترامپ اعلام کرد ترامپ و «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین (که حامی کره شمالی است)  روابط خوبی دارند و این کشور موضع آمریکا را درک می کند.

تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ به دنبال آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ به شدت تشدید شده است. کره شمالی ماه گذشته ششمین و آخرین آزمایش هسته ای خود را انجام داد و اعلام کرد یک بمب هیدروژنی را که قابلیت بارگذاری بر روی موشک های بالستیک آزمایش کرده است.

در پی این آزمایش هسته ای، دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد اگر آمریکا مجبور باشد از متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی نخواهد داشت. پس از آن، وزیر خارجه کره شمالی لفاظی های وی را اعلان جنگ علیه پیونگ‌یانگ اعلام کرد؛ اما ترامپ باز هم به لفاظی های خود ادامه داد و گفت فقط یک چیز برای مقابله با کره شمالی کارساز است.

پس از آزمایش هسته ای کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل در 11 سپتامبر سال جاری میلادی قطعنامه جدیدی در خصوص اعمال محدودیت های بیشتر علیه پیونگ یانگ تصویب کرد.


انتهای پیام/

گفتگوی تیلرسون با سی‌ان‌ان درباره کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار