مدیرکل دفتر امور طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی؛

میاندوآب ظرفیت مناسبی در تولید مرغ صادراتی دارد

مدیرکل دفتر امور طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: میاندوآب دارای ظرفیت خوبی در زمینه تولید مرغ صادراتی بوده و رکورد ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن تولید سالیانه را به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حبیب امینی اسفیدواجانی مدیرکل دفتر امور طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی  در حاشیه بازدید از واحد زنجیره‌ای تولید طیور میاندوآب  اظهار کرد: تمام مراحل مدیریت زنجیره یکپارچه از تولید جوجه یک روزه تا صادرات در یکی از واحد‌های تولیدی شهرستان میاندوآب وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه سالانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ و ۹۵۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: تولید طیور در قالب مدیریت زنجیره یکپارچه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
به گفته وی اصلاح فضای کسب و کار، مشوق‌های صادراتی، بهینه سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها و مکانیزه کردن واحد‌های مرغداری از دیگر سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.
وی با اشاره به عرضه جوجه یکروزه در بورس کالا‌های کشاورزی، اظهار کرد: این روش عرضه، شفافیت قیمت‌ها را در سطح کشور به دنبال داشته است.
 مدیرکل دفتر امور طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی افزود:در سال‌های اخیر خانه تکانی در ساختار صنعت طیور با تقویت مدیریت زنجیره یکپارچه تولید را مورد تاکید قرار داده است.
به گفته 'امینی اسفیدواجانی' این ایده حاصل انجام یک کار مطالعاتی پنج ساله بوده و اجرای آن نیازمند اصلاح بعضی از قوانین و مقررات موجود است.
وی معتقد است که اجرای این طرح تمامی مراحل تولید شامل تهیه و توزیع نهاده‌های دامی، خوراک دام و طیور، صنعت کشتارگاهی، سلامت دام و طیور و به طور کلی تمامی فرآیند‌های تولید و توزیع را شامل می‌شود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/م

سالانه ۹۵۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.