رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان؛

تجهیز اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه نوین آبیاری

بیش از 15 هزار هکتار اراضی استان سمنان به سامانه نوین آبیاری مجهز می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سیدحسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : بیش از 15 هزار هکتار ازاراضی کشاورزی استان سمنان تا پایان امسال با تامین اعتبار پیش‌بینی شده به سامانه نوین آبیاری مجهز می شود.


وی افزود : در سال 95 حدود 430 میلیارد ریال برای تجهیز 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه های نوین آبیاری هزینه شد.


میرعماد اظهارداشت : همزمان با سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری به سمنان در فروردین 96 در پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان، سامانه آبیاری تحت فشار با صرف 470 میلیارد ریال اعتبار نصب شد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنانتصریح کرد: به منظور مقابله با آثار سوء خشکسالی، توسعه آبیاری تحت‌فشار در استان بدون محدودیت انجام می‌شود و کشاورزان در صورت علاقه‌مندی می‌توانند از تسهیلات دولتی برای توسعه آبیاری مکانیزه در باغات یا اراضی کشاورزی خود بهره‌مند شوند.


وی محدودیت آب را یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش کشاورزی در استان سمنان ذکر کرد و افزود : مصرف بهینه منابع آبی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است و طرح‌های زیادی مانند احداث استخرهای ذخیره آب، لایروبی قنات ها، انتقال آب کشاورزی به اراضی از طریق لوله‌های انتقال آب و ساماندهی آبیاری با همکاری کشاورزان این استان اجرایی شده است.


انتهای پیام / د


اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه نوین آبیاری تجهیز می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار