پیش بینی برداشت 896 تن گل زعفران در فاروج

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فاروج گفت: پیش بینی می شود امسال 11.2تن سرگل و 896 تن گل از کشتزارهای شهرستان فاروج برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ احمد کنعانی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فاروج عملکرد در هر هکتار را 7 کیلو گرم سرگل و 560 کیلو گرم گل عنوان کرد و افزود: میزان گل برداشت شده در سال گدشته 570 تن و سرگل 7 تن بوده است.

وی گفت: افزایش واحدهای صنایع تبدیلی در حوزه فرآوری زعفران رویکرد شهرستان در 2تا 3 سال آینده برای کمک به تکمیل زنجیره ارزش این محصول کشاورزان است.

رئیس جهاد کشاورزی فاروج گفت: امسال هم سطح زیر کشت زعفران شهرستان افزایش یافت تا همچنان فاروج پیشگام در تولید این محصول در استان خراسان شمالی باشد.

کنعانی افزود: سطح زیر کشت زعفران شهرستان فاروج به 1950 هکتار رسیده که از این مقدار 1600 هکتار بارور است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فاروج اظهار کرد : برای تکمیل زنجیره ارزش این محصول تاکنون تا 7 تن مجوز ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی صادر شده که تاکنون 3فقره پروانه بهره برداری دریافت کرده اند .

وی گفت: هدفگذاری در این حوزه این است که ظرف 2تا 3 سال آینده 50 درصد تولیدات شهرستان در این واحدها فرآوری و بسته بندی و به بازار عرضه شود .

کنعانی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط 20 درصد تولیدات شهرستان را واحدهای فرآوری پوشش می دهند افزود : واحدهایی که مجوز تاسیس دریافت کرده اند هر کدام با ظرفیت یک تن فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی گفت: در شرایط فعلی فقط 30 درصد این محصول در شهرستان می ماند و بقیه تولیدات به استان های دیگر گسیل داده می شود.

وی از برگزاری جشنواره زعفران در شهرستان خبرداد و گفت: جزئیات بیشتر این برنامه در روزهای آتی و بعد از جمع بندی نهایی اطلاع رسانی می شود.

برداشت زعفران از نیمه دوم مهرماه در شهرستان فاروج آغاز شده و تا اواسط آبان ادامه دارد.

انتهای پیام/آ

برداشت زعفران در شهرستان فاروج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.