اهدای 99 هزار سی سی خون توسط عزادارن شهر دمق

عزادارن حسینی شهر دمق 99 هزار سی سی خون به نیازمندان اهدا کردند.

اهدای 99 هزار سی سی خون توسط عزادارن شهر دمقبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حیدری، مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن با بیان اینکه پایگاه موقت اهدای خون در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی در شهر دمق مستقر بود گفت: عزاداران اباعبدالله حسین(ع) در دو روز تاسوعا و عاشورا استقبال چشمگیری از پایگاه انتقال خون داشتند.

 وی افزود: این پایگاه انتقال خون که حدود پنج سال هست در این شهر در این ایام مستقر می‌شود با هدف حذف برخی از بدعت‌های عزاداری نادرست ایجاد می‌شود.

 وی اظهار داشت: حضور پایگاه انتقال خون در شهر دمق توانسته تا حد زیادی از ایجاد بدعت‌های وهن‌آمیز در عزاداری‌ها جلوگیری نماید.

 وی ادامه داد: نذر اهدای خون در عاشورا و تاسوعای حسینی افزایش می‌یابد که این امر باعث شده افرادی که نیاز به خون دارند با سهولت بتوانند خون خود را دریافت کنند.

 وی با عنوان اینکه در روز تاسوعای و عاشورای حسینی۲۰۰ واحد خون توسط عزادارن این شهر اهدا شده است گفت: از این میزان ۹۰ واحد در روز تاسوعا و ۱۱۰ واحد در روز عاشورا اهدا شده است.

 وی ادامه داد: در پایگاه انتقال خون شهر دمق ۱۰ تخت پیش‌بینی شده بود که هم آقایان و هم بانوان امکان اهدا خون را داشته باشند.

انتهای پیام/ ش

اهدای  خون توسط عزادارن شهر دمق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.