بیش از 2هزار هکتار از اراضی سنقر زیر کشت آفتابگردان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی پیش بینی کرد: امسال بیش از پنج هزار تن آفتابگردان آجیلی (تخمه سنقری) در این شهرستان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛فرشاد کلوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی متوسط عملکرد آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقروکلیایی را دو تن در هکتارعنوان و اضافه کرد: امسال 2530 هکتار از اراضی شهرستان سنقروکلیایی زیر کشت آفتابگردان آجیلی رفته است.

کلوند بیان کرد: با توجه به مرغوبیت آفتابگردان آجیلی تولیدی در این شهرستان و داشتن طرفداران زیاد در کشور و حتی خارج از کشور، همه سال بخش زیادی از اراضی این شهرستان زیر کشت آفتابگردان آجیلی می‌رود.

کلوند آفتابگردان تولیدی در شهرستان سنقروکلیایی را خوش طعم و خوشمزه و دارای بازارپسندی بالا دانست و گفت: نوع بذر و محلی بودن آن، شرایط آب و هوایی و... سبب شده تا تخمه سنقری منحصر به فرد باشد و بیش از 98 درصد آفتابگردان آجیلی تولیدی در این شهرستان از نوع ابلق دور سفید است.

وی با بیان اینکه برداشت آفتابگردان از مزارع شهرستان سنقروکیایی از هفته گذشته آغاز شده، بیان کرد: برداشت آفتابگردان در این شهرستان تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ز

برداشت آفتابگردان از مزارع شهرستان سنقروکیایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار