رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان:

ستاد پاراالمپیک تلنگری برای مسئولان کشور است

محمد رضا مظلومی گفت: ایجاد ستاد پارالمپیک تلنگری برای مسئولان کشور است تا بدانند افرادی با شرایط خاص در جامعه زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محمد رضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در گفت و گو با رادیو گفت و گو درباره جامعه نابینایان گفت: نابینایان همانند معلولان باید مورد توجه قرار بگیرند، ورزش کنند و اوقات فراغت خود را پر کنند. به همین دلیل لازم است دولت مردان به آن ها توجه بیشتری داشته باشند. هدف ایجاد ستاد پارالمپیک ایجاد تلنگری به مسئولان است که بدانند افرادی با چنین ویژگی هایی وجود دارند که در جامعه زندگی می کنند و نشان داده اند اگر به آن ها توجه شود افتخار آفرینی می کنند.

او ادامه داد: توجه به نابینایان در سطح بین المللی برای کشورمان یک فرصت خوب است. ضمن این که با این عنایت ها جامعه نابینایان پویا می شوند. سال ها قبل خانواده ها از این که بگویند فرزند معلول دارند خجالت زده می شدند اما حالا وضعیت فرق کرده است. شعار ما این است که مشکل معلول را مردم و دولتمردان باید حل کنند. ابتدا مردم باید معلول را بپذیرند سپس دولت باید برای آن ها اقدامات لازم را انجام دهد.

مظلومی درباره برنامه های فدراسیون در روز23 مهر روزجهانی عصای سفید تصریح کرد: برگزاری چندین اردو در رده جوانان در بخش خانم ها و آقایان و برگزاری مراسم پیاده روی و گردهمایی های از جمله برنامه های این روز است.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان ادامه داد: تا سال 78 ما در دل فدراسیون معلولان و جانبازان بودیم و به شکل انجمن فعالیت می کردیم. اما از سال 78 به بعد به فدراسیون تبدیل شدیم. ما در فدراسیون 6 اتاق داریم و مستاجر شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی هستیم. فدراسیون که خود متولی ورزش در کشور است نه استخری دارد، نه سالن و نه امکاناتی که بتواند برنامه های خود را اجرا کند. 10 تا 12 استان ما حتی برای حضور رئیس هیات و مراجعه کنندگان اتاق ندارند. 20 استان فاقد هرگونه امکانات برای ورزشکاران هستند.

او افزود: ورزشکاران کم بینا و نابینا دارای شرایط خاصی هستند. سرویس ایاب و ذهاب، خوراک، لباس و پول این ورزشکاران را ما باید فراهم کنیم. امیدوارم مبلغ بودجه فدراسیون ما کارشناسی شده، معین شود.

مظلومی درباره بازی های پاراآسیایی جوانان در کشور امارات که در یک ماه آینده برگزار می شود خاطر نشان کرد: در رشته های گلبال، دو و میدانی، شنا و شطرنج ورزشکاران را به این رقابت ها اعزام می کنیم. به مدال آوری و افتخار آفرینی این ورزشکاران امید داریم.

 انتهای پیام/

اظهارات مظلومی درباره روز عصای سفید 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار