استاندار هرمزگان: اندیشه های ائمه شاخص زندگی ماست

استاندار هرمزگان گفت: همه سخنان و اندیشه های ائمه اطهار (ع) برای ما معیار ، چارچوب و شاخص است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،فریدون همتی استاندار هرمزگان در هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در هرمزگان افزود: اگر در طول زندگی و مسئولیت ها بتوانیم اعمال، رفتار و اندیشه هایمان را با آن بزرگواران تطبیق دهیم، در مسیر درست قرار گرفته ایم .
وی گفت: گفتار و سیره ائمه سراسر نور، رحمت، ژرف ، پرمعنا و انسان ساز است و مسیر رسیدن به کمال را به دنبال دارد.
استاندار هرمزگان گفت: همه ما می توانیم سیره و سلوک و اندیشه های ائمه اطهار(ع) را به عنوان الگو برای خود برگزینیم .
همتی افزود: با اندیشیدن به قیام امام حسین (ع) درس فداکاری ، ایثار ، شهادت و ازخود گذشتگی می آموزیم .
وی گفت: در دوران دفاع مقدس نیز، اتصال به این منبع عظیم توانست روح و روان ما را صیقل داده و جوانان ما را آماده شهادت و ایثار کند.
استاندار هرمزگان گفت: امروز به لطف خدوند و اتصال به این منبع عظیم، خانواده ها و پدر و مادرها فرزندان خود را آماده دفاع از ارزش ها در آنسوی مرزها می کنند زیرا عشق و راه امام حسین (ع) که راه ایستادگی و ایثار بود همچنان باقی هستند .
همتی افزود: تا این اتصال باقی است قدرت ماندن و استقامت در برابر دشمن را داریم .
وی گفت: یکی دیگر از راه های رسیدن به سعادت دستیابی به علم و دانش است که در این زمینه هم جهاد و تلاش های امام محمد باقر (ع) الگوی مناسبی برای ما است.
استاندار هرمزگان گفت: نظام جمهوری اسلامی وکشور عزیرمان ایران برای بی نیازی از دشمن و بیگانگان، باید در جهاد علمی و کسب دانش و فناوری تلاش کند و راه سعادت را بیابد.
فریدون همتی افزود: امام سجاد (ع) به امر الهی با بیماری جسمی در کنار زینب کبری (س) شاهد آن صحنه های دلخراش و سخت بودند، پس باید صبر و استقامت در مقابل ناگواری ها و سختی ها را از ایشان بیاموزیم .
وی گفت: معارف ائمه اطهار (ع) مانند گنجی است که نیاز به راهنما و نقشه دارد و آن نقشه به دست علما است که به جامعه ارائه می شود .
استاندار هرمزگان گفت: این راهنما و نقشه راه نعمتی بزرگ و معادن غنی است که امروز در اختیار جوانان و جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/ز      

اندیشه های ائمه شاخص زندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.