استعمال هروئین به صورت علنی در مرکز شهردهدشت

استعمال هروئین در مرکز شهر دهدشت تا کافه‌های بدون مجوز زیرزمینی برای مشتریان خاص باعث فاجعه در این شهر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   عین‌الله اخوان در جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع برگزاری مراسمات عزاداری و بررسی آسیب‌های اجتماعی قلیان در دهدشت با بیان اینکه امور صنفی هیچ گونه مجوز عرضه قلیانی صادر نمی‌کند، اظهار کرد: امور صنفی فقط مجوز کافه سنتی صادر می‌کند و در آن مجوز هم عرضه قلیان ممنوع شده است.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه کافه سنتی‌های دارای مجوز را 30 مورد عنوان و با بیان اینکه بیش از 90 درصد این کافه‌ها قلیان عرضه می‌کنند، گفت: متاسفانه عده‌ای هم به صورت زیرزمینی مشتری‌های خاص خود را دارند و فقط با رمز، درب آنها به روی مشتریان خود باز می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تعطیلی این کافه‌ها یک روز کافی است اما وقتی ساختمان متروکه در مرکز شهر به صورت علنی هروئین مصرف می‌کند آیا این فاجعه نیست؟

اخوان با بیان اینکه همه ابزار استفاده از قلیان در سطح شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: متاسفانه استعمال این هنجار اجتماعی روز به روز در حال افزایش خصوصا بین نسل جوان است.

در ادامه سیاوش زمان از بازدید هشت مورد از کافه‌های سنتی شهرستان خبر داد و با بیان اینکه آخرین بازدید در 11 مهرماه انجام گرفت، گفت: گزارش‌ها تهیه و به دادستانی ارسال شد اما تاکنون اقدامی و دستوری از طریق دادستان صورت نگرفته است.

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه خواستار برخورد به صورت واحد از مراکز عرضه قلیان شد و بیان کرد: اگر قرار بر این باشد در گوشه‌ای از سطح شهر عرضه قلیان آزاد و در جای دیگر جمع آوری شوند هیچ گونه نتیجه مثبتی در بر نخواهد شد.

همچنین مجید کرمی با مهم خواندن بحث اشتغال و اینکه در صورت پلمپ کسب و کار چندین نفر گرفته خواهد شد، عنوان کرد: همیشه نباید به فکر برخورد به وسیله قوه قهریه باشیم و باید تبعات آن را در نظر بگیریم.

رئیس دادگستری کهگیلویه خواستار تشکیل یک کارگروه در وهله اول به صورت تذکر شد و افزود: در صورت نادیده گرفتن تذکر و تکرار آن با ارسال گزارش به دادستانی برخوردی جدی با چنین افرادی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/غ

عرضه قلیان در 90 درصد کافه سنتی‌های دهدشت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.