باهنر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند برجام را لغو کند/خلیج فارس قابل انکار نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برجام، قطعنامه سازمان ملل را دارد و هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند آن را لغو کند.

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لفاظی‌های ترامپ علیه ایران، اظهار کرد: ترامپ هنوز پروتکل‌های رسمی سیاسی را نمی‌فهمد یا خود را به نفهمی زده است.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور جدید آمریکا به اشتباه گمان کرده هرکاری که دلش خواست، می‌تواند انجام دهد، او اولین رئیس جمهور آمریکاست که می‌خواهد خلیج فارس را انکار کند.

باهنر تاکید کرد: خلیج فارس  قابل انکار نیست، گویا ترامپ فکر می‌کند که می‌تواند نام خلیج فارس را با صد میلیارد دلار تغییر دهد، تمام روسای جمهور قبل از ترامپ، بارها و بارها از خلیج فارس نام برده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به ترامپ توصیه می‌کنم روی قبر سربازانی را بخواند که در منطقه  آنها را به کشتن دادند،  دقت کند که محل کشته شدنشان خلیج فارس نوشته شده است، بنابراین شناسه کشته‌های خودشان را نمی ‌توانند عوض کنند.

وی تصریح کرد: ترامپ ترمینولوژی دیپلماسی، جایگاه خود در آمریکا و جایگاه آمریکا را در دنیا نمی‌داند و ذهنش هنوز در دوران اسب چرانی سیر می‌کند.

باهنر با تاکید بر اینکه عهدشکنی‌های پی در پی آمریکا دیگر روحی از برجام باقی نگذاشته است، اضافه کرد: بسیاری از تحریم‌های آمریکا همچنان شبیه تحریم‌های قبلی و هسته‌ای است و علی‌رغم اینکه ترامپ قلدری‌های زیادی انجام داد و گفت برجام را پاره می‌کنم اما نتوانست این کار را انجام دهد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: خروج از برجام قطعا به انزوای مطلق آمریکا در جهان می‌انجامد، برجام را یک معاهده بین المللی می‌دانیم که قطعنامه سازمان ملل را دارد، هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند آن را لغو کند.

وی تلاش ترامپ را بی نتیجه عنوان کرد و گفت: ترامپ برای خلیج ع.ر.ب.ی خواندن خلیج فارس پول گرفته است و حیثیت نداشته آمریکا را بر باد داد.

باهنر خاطر نشان کرد: احدی نمی‌تواند به ملت ایران  زور بگوید، آمریکا از  زمان آغاز نهضت امام راحل تا به امروز همواره برای اینکه نهضت اسلامی را  از مسیر خود خارج کند، تلاش کرده اما به یاری خداوند و هشیاری مردم ایران نتوانسته کاری از پیش ببرد. 

انتهای پیام/

 

خروج آمریکا از برجام

واکنش ایران به لفاظی های ترامپ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار